• lin2

Förutsättningar för att skaffa hund?

Jag och min pojkvän är jättesugna på att skaffa hund! Det är ett jättestort steg och det finns hur mycket som helst som talar både för och emot så jag skulle uppskatta tips, hjälp och åsikter från er. Här är våra förutsättningar:

? Båda är 20 år, bor tillsammans i centrum i lugn stad.

? Bor i en 1:a på ca 42 kvadrat (håller dock på att bli tokiga och vill ha större)

? Inkomst på ca 15 000 :- respektive 9-12 000 :- i månaden

? Pojkvän har varierande arbetstider (9-16 eller 16-22)

? Jag är lärare och har ferietjänst (betald sommar), dvs kan vara ledig i sommar.

? Jag ska börja plugga till hösten, dvs mycket varierande tider i 3,5 år framöver.

? Jag eller min familj har inte haft egen hund, men min pojkvän har växt upp med hundar och är jättevan med typ amstaffs och rottweilers. Vi är jättesugna på någon av dessa 2 raser. Åsikter och tankar om det? Har hört att de kan vara svåra som första hund.

• Svar på tråden Förutsättningar för att skaffa hund?
  • elyse

Hur ska ni göra om ni vill ut och resa (både långt och bara över natten)?

Tror ni att hunden går ihop med barn och är ni sugna på en stor och promenadkrävande hund som småbarnsföräldrar (Vilket ni kanske är om tio år)?

• Dexter dot com
    lin2 skrev 2015-12-29 15:22:39 följande:

Jag och min pojkvän är jättesugna på att skaffa hund! Det är ett jättestort steg och det finns hur mycket som helst som talar både för och emot så jag skulle uppskatta tips, hjälp och åsikter från er. Här är våra förutsättningar:

? Båda är 20 år, bor tillsammans i centrum i lugn stad.

? Bor i en 1:a på ca 42 kvadrat (håller dock på att bli tokiga och vill ha större)

? Inkomst på ca 15 000 :- respektive 9-12 000 :- i månaden

? Pojkvän har varierande arbetstider (9-16 eller 16-22)

? Jag är lärare och har ferietjänst (betald sommar), dvs kan vara ledig i sommar.

? Jag ska börja plugga till hösten, dvs mycket varierande tider i 3,5 år framöver.