• WiLu

Mirena

Någon som har erfarenhet av hormonspiralen Mirena?

• Svar på tråden Mirena
  • Asirna

Hade P-stav förut.
    Efter jag hade haft den i två år så började jag få 6 veckor mellanrum mellan mensen o blödningar i 2 veckor. Det blev väldigt jobbigt för mig, första gången mensen var utdragen trodde jag att jag var gravid!

Sedan bytta jag till Mirena, snart haft den 6 veckor nu, har biverkning nu i början, blöder lite då och då men inte ofta, och  vanligt att det är så de första 3 månaderna :)

Har ej haft mens en, bara lite av biverkningarna då, så hoppas slippa mensen helt! :)

• Politisktinkorrekt

Fick min uttagen igår efter fyra månaders elände. Jag fick alla tänkbara biverkningar så nu stod jag inte ut längre. Det började med flottigt hår, superfet hy, acne, 7 kilos viktuppgång, ständig mensvärk, ryggvärk, smärta vid samlag och ett humör från helvetet. 

• WiLu

har haft min i ca 1 vecka nu... blöder till och från och har fått lite finnar,annars inget speciellt... hoppas snart blödningarna försvinner

• SabiinaS
    Politisktinkorrekt skrev 2015-12-30 18:32:39 följande:

Fick min uttagen igår efter fyra månaders elände. Jag fick alla tänkbara biverkningar så nu stod jag inte ut längre. Det började med flottigt hår, superfet hy, acne, 7 kilos viktuppgång, ständig mensvärk, ryggvärk, smärta vid samlag och ett humör från helvetet. 

Hur vet att det är just Mirena du hr gått upp i vikt av? Jag undrar då jag efter att ha haft min mirena nästan ett år gck upp i vikt bara sådär men ingen har nämnt att det kan vara koplat till spiralen när jag har sökt hjälp för det. Och det är ju heller inte listat som en biverkning.
  • Anonym (J)

Förstörde mitt och sambons sexliv totalt. Hon har noll lust sen hon satte in den så rätt effektivt som preventivmedel.

• Lowika
    Anonym (J) skrev 2016-02-03 20:41:08 följande:

Förstörde mitt och sambons sexliv totalt. Hon har noll lust sen hon satte in den så rätt effektivt som preventivmedel.

Börjar bli mer och mer övertygad om att spiralen är boven här med. I övrigt trivs jag super med att inte ha mens alls. Och bra skydd. Fast nu är det ju knappt risk för nåt eftersom lusten är obefintlig.
  • WiLu

Här e lusten mer än nånsin !!! Oxå blöder man konstant! Gått snart två månde och inget sex.... börjar undra om man ska ta ut skiten

• Asirna
    WiLu skrev 2016-02-07 13:21:33 följande:

Här e lusten mer än nånsin !!! Oxå blöder man konstant! Gått snart två månde och inget sex.... börjar undra om man ska ta ut skiten

Jag hade mellanblödningar typ var annan dag i två månader, gick sedan över och har nu ingen blödning alls än så länge, så gäller att vara tålmodig.
  • Politisktinkorrekt
    SabiinaS skrev 2016-02-03 15:02:01 följande:
    Hur vet att det är just Mirena du hr gått upp i vikt av? Jag undrar då jag efter att ha haft min mirena nästan ett år gck upp i vikt bara sådär men ingen har nämnt att det kan vara koplat till spiralen när jag har sökt hjälp för det. Och det är ju heller inte listat som en biverkning.
    Vet att det inte står med bland biverkningar. Det var min barnmorska som sa att man kan gå upp i vikt av Mirena. Åt och motionerade som vanligt ändå gick jag upp i vikt. Viktökningen upphörde när jag plockade ut spiralen.
  • Awesome

Hade Mirena förut och tappade sexlusten totalt. Fick två månaders ihållande mens och efter det ingen alls, på så vis var den ju bra.

Har en Jaydess spiral nu som har lägre hormonnivåer. Lite småblödningar då och då, men mår mycket bättre med den.

• My Sigma

Hade den i knappt två år, jättenöjd. Bra hy, bra humör, ingen mens. Sexlusten helt okej, lite svårt att separera från allmän trötthet i småbarnsträsket. Kommer troligtvis sätta in en ny efter vi fått nästa barn.

Bästa preventivmedlet jag haft!

• Lowika
    My Sigma skrev 2016-02-10 11:13:29 följande:

Hade den i knappt två år, jättenöjd. Bra hy, bra humör, ingen mens. Sexlusten helt okej, lite svårt att separera från allmän trötthet i småbarnsträsket. Kommer troligtvis sätta in en ny efter vi fått nästa barn.

Bästa preventivmedlet jag haft!

Haha ja, det är inte lätt att veta. Kollade sköldkörteln nu och det är inte dens fel iaf haha
  • WiLu

Har haft spiralen nu sedan dec 2015.... haft blödningar. Men Nu har jag blivit jätteöm i bröstvårtårna som när man är i början av en graviditet! Kam knappt nudda vid dom! Är detta en biverkning???

Svar på tråden Mirena