Mirena
Någon som har erfarenhet av hormonspiralen Mirena?
Någon som har erfarenhet av hormonspiralen Mirena?
Jag är inne på min andra hormonspiral.
Hade P-stav förut.
Efter jag hade haft den i två år så började jag få 6 veckor mellanrum mellan mensen o blödningar i 2 veckor. Det blev väldigt jobbigt för mig, första gången mensen var utdragen trodde jag att jag var gravid!
Sedan bytta jag till Mirena, snart haft den 6 veckor nu, har biverkning nu i början, blöder lite då och då men inte ofta, och vanligt att det är så de första 3 månaderna :)
Har ej haft mens en, bara lite av biverkningarna då, så hoppas slippa mensen helt! :)
Fick min uttagen igår efter fyra månaders elände. Jag fick alla tänkbara biverkningar så nu stod jag inte ut längre. Det började med flottigt hår, superfet hy, acne, 7 kilos viktuppgång, ständig mensvärk, ryggvärk, smärta vid samlag och ett humör från helvetet.
har haft min i ca 1 vecka nu... blöder till och från och har fått lite finnar,annars inget speciellt... hoppas snart blödningarna försvinner
Fick min uttagen igår efter fyra månaders elände. Jag fick alla tänkbara biverkningar så nu stod jag inte ut längre. Det började med flottigt hår, superfet hy, acne, 7 kilos viktuppgång, ständig mensvärk, ryggvärk, smärta vid samlag och ett humör från helvetet.
Förstörde mitt och sambons sexliv totalt. Hon har noll lust sen hon satte in den så rätt effektivt som preventivmedel.
Förstörde mitt och sambons sexliv totalt. Hon har noll lust sen hon satte in den så rätt effektivt som preventivmedel.
Här e lusten mer än nånsin !!! Oxå blöder man konstant! Gått snart två månde och inget sex.... börjar undra om man ska ta ut skiten
Här e lusten mer än nånsin !!! Oxå blöder man konstant! Gått snart två månde och inget sex.... börjar undra om man ska ta ut skiten
Hade Mirena förut och tappade sexlusten totalt. Fick två månaders ihållande mens och efter det ingen alls, på så vis var den ju bra.
Har en Jaydess spiral nu som har lägre hormonnivåer. Lite småblödningar då och då, men mår mycket bättre med den.
Hade den i knappt två år, jättenöjd. Bra hy, bra humör, ingen mens. Sexlusten helt okej, lite svårt att separera från allmän trötthet i småbarnsträsket. Kommer troligtvis sätta in en ny efter vi fått nästa barn.
Bästa preventivmedlet jag haft!
Hade den i knappt två år, jättenöjd. Bra hy, bra humör, ingen mens. Sexlusten helt okej, lite svårt att separera från allmän trötthet i småbarnsträsket. Kommer troligtvis sätta in en ny efter vi fått nästa barn.
Bästa preventivmedlet jag haft!
Har haft spiralen nu sedan dec 2015.... haft blödningar. Men Nu har jag blivit jätteöm i bröstvårtårna som när man är i början av en graviditet! Kam knappt nudda vid dom! Är detta en biverkning???