• Lesopeso

Ångest över viktuppgång

Jag måste bara få skriva av mig! Förväntar mig ingen respons men jag ber verkligen om att slippa påhopp och "gör si och så"-svar. Jag har under lång tid, med hjälp av träning och sund kost, gått ner från 94 kg till 60 kg. Det har tagit tid och väldigt mycket psykisk styrka, men nu har jag tappat allt. I oktober fick jag ett väldigt sorgset besked som vände upp och ner på mitt liv, samtidigt flyttade jag från en stad till en annan och bytte jobb. Detta har lätt till att jag tappat all ork och motivation att träna, istället har jag börjat tröstäta.. Jag har sedan oktober gått upp från 60 kg till 63 kg, och jag har inte tränat sen i början på november. Jag har sån ångest över detta, ligger och gråter över hur tjock och oattraktiv jag känner mig. Jag har aldrig någonsin mått så här dåligt över min kropp, inte ens när jag vägde 30 kg mer. Jag pallar inte mer just nu, allt är för mycket, jag bryter snart ihop. Visst kan jag ta tag i träningen igen, men jag kan inte göra något åt sorgebeskedet, vilket gör mig helt utmattad psykiskt.

Som sagt gjorde jag denna tråd endast för att skriva av mig, alltså inte för uppmärksamhet eller medlidande, utan helt av självömkan.

• Svar på tråden Ångest över viktuppgång
  • Yoker

Åh, känner igen mig.. Men du har ju bara gått upp 3 kg, vafan.. Gick själv från 85 till 60 kg genom massa hårt slit, tappade sen allt och gick upp 35(!) kg på kort tid samtidigt som jag gick in en depression. Jag ska försöka ta tag i det, men det känns rent ut hopplöst. Det är så mycket som ska bort för att jag ska ner till 60 igen, kommer säkerligen få lös, hängande hud och sånt som jag slapp förra gången när det "bara" gällde 20 kg viktnedgång. Usch.. Känner samma ångest.

• Minza83

Sök terapeutisk hjälp? För att bearbeta sorgen? Och dina livsförändringar, ibland blir det ju bara för mycket och vi är inte mer än människor, man klarar inte hur mycket som helst. <3

Svar på tråden Ångest över viktuppgång