• Anonym (Cissi)

Hur vet jag om han är intresserad?

Hej jag behöver hjälp! Hur vet man om en man är intresserad av en? Jag är tyvärr väldigt dålig på att tyda signaler... Vilka är dom "vanligaste tecknen" enligt er? Jag har bekantat mig med en man jag är väldigt intresserad av men vill ej gå rakt på sak och fråga honom om det än.

• Svar på tråden Hur vet jag om han är intresserad?
  • Farfallos

Omöjligt att svara på. Antingen är han en rädd kille som inte vill visa sitt intresse av rädsla för att stå där med skammen att hans känslor inte är besvarade, eller så är han inte intresserad.

Det du borde göra är att säga till honom något i stil med att:

- Det är mysigt att vara med dig.

- Du får mig att må riktigt bra.

- Inatt drömde jag om dig. (Det kan vara en lögn, men du kan ha legat vaken och drömt)

• Anonym (Cissi)

Han har sagt att han har drömt om mig. När jag frågade honom vad han drömde så ville han inte säga, kan det vara ett gott tecken mån tro??

• Anonym (Maj-lis)
    Anonym (Cissi) skrev 2015-12-30 12:55:41 följande:

Han har sagt att han har drömt om mig. När jag frågade honom vad han drömde så ville han inte säga, kan det vara ett gott tecken mån tro??

Det tycker jag låter som ett gott tecken.

Jag sökte mycket på google när jag var kär i en kille förut, och enligt de flesta sidor så:
    - står han med fötterna pekandes åt ditt håll
    - fixar han sig och "putsar sina fjädrar"
    - han vill hela tiden vara nära dig
    - han kanske "oavsiktligt" råkar röra dig då och då
    - försöker han sticka ut från mängden
    - han kanske placerar sig på ett ställe där han kan smygkika på dig utan att bli upptäckt
    - han kommer ihåg saker du har berättat

Här finns mer tips bra-att-veta.se/gillar-han-mig-ar-han-intresserad/

Hoppas han är intresserad på samma sätt som du
  • Anonym (Cissi)

Tack för svar! Någon som har fler tips på tecken eller liknande? Hehe

• Anonym (Fråga)

Han visar sitt intresse, spelar inte svår.

Fråga: skulle du vilja ha mig som flickvän?

Lika bra, så får du något gjort.

• Anonym (Cissi)
    Anonym (Fråga) skrev 2015-12-31 16:59:18 följande:

Han visar sitt intresse, spelar inte svår.

Fråga: skulle du vilja ha mig som flickvän?

Lika bra, så får du något gjort.

Jag tycker att det känns framfusigt att fråga något sådant ännu.

Något mer tips?
  • Anonym (Realist)

Fråga om han är intresserad av en dejt med dig.

• Anonym (Cissi)

Fler tips?

• Åttionian

Kan du inte göra en utvärdering efter er nästa träff? Vad känner han inför dig, vad vill han med er relation så långt, osv.

• Anonym (Cissi)

När vi sågs senast tog han initiativ till att fråga mig om jag kunde avvara en stund för att röka en ciggarett med honom, vilket jag gjorde. Det kändes nervöst i stämningen, men det gick bra. Han gillar även mina profilbilder på fejjan och instagram.

Jag tror att han kanske är intresserad för att han verkar så nervös vid våra möten, berör mig, ler, blir lite blyg, står alltid nära mig och lutar sig lätt mot mig, tittar länge på mig från avstånd. Är det tillräckligt med tecken för att möjligtvis våga fråga honom på en dejt eller ska jag vänta på hans initiativ?

Svar på tråden Hur vet jag om han är intresserad?