• 5847Alexandra

hur vet jag vem pappan är?

Hur långt måste det ha gått mellan två samlag med olika killar för att kunna räkna ut vem pappan är? Om jag är i vecka 8 nu kan det vara så att jag blev gravid i ett samlag jag hade i September? Med tanke på att det inte är lätt att se exakt datum såhär tidigt?

• Svar på tråden hur vet jag vem pappan är?
  • Dixie

om du är i vecka 8 nu - betyder ju det att du blev gravid i mitten av oktober (och hade din sista mens i månadsskiftet sep/okt) - så då borde inte ett samlag i sep resultera i en graviditet - men det beror ju också på i regelbunden din cykel är, när i september detta var etc. 

• Catmeb

Vilken dag var den sista dagen i din sista mens? Från det kan du räkna ung 14-15 dagar till ägglossning. Du kan fortfarande bli gravid vid samlag 4-5 dagar innan ägglossning (tom längre) men inte efter. Dock kan du ha en kort luthealfas, och ha ägglossning senare än 15 dagar. jag har ägglossning ca 17 dagar efter. 

• Dixie
    Dixie skrev 2015-12-30 10:17:04 följande:

om du är i vecka 8 nu - betyder ju det att du blev gravid i mitten av oktober (och hade din sista mens i månadsskiftet sep/okt) - så då borde inte ett samlag i sep resultera i en graviditet - men det beror ju också på i regelbunden din cykel är, när i september detta var etc. 

uppenbarligen kan jag ju inte räkna.....  

du borde blivit gravid i mitten av november - så då är det ju inte troligt att det är september killen som är pappan!
  • princess77

Om du vet säkert att du är i vecka 8 så blev du gravid i november så septembersexet kan inte vara pappan.

• Catmeb

Ja, det borde ha varit ett ligg du hade ung mellan typ 10-25 november beroende på vilken dag i v 8 du är i nu. 

Svar på tråden hur vet jag vem pappan är?