• Fighter57

Resa?!

Hej! Jag och min sambo funderar på att åka utomlands i februari.. Nån som har tips på vart man ska åka? Det blir bara en vecka så Thailand till exempel är inget alternativ. Funderar på Kanarieöarna. Nån som varit där i feb? Vill ju kunna sola.. Vi var i Teneriffa i januari 13 och då var det rätt fint och varmt. Eller ska man vänta till april/maj med att åka nånstans?

• Svar på tråden Resa?!
  • driver28

Skulle nog rekommendera Teneriffa eller någon annan Kanarieö då dessa ligger bekvämt inom räckhåll för en vecka, 5 timmars flygtid, och är behagligt varma i februari

• kaffemorsans

Jag har varit på Gran Canaria i dec och februari. Jag tyckte det var för kallt för att bada i pool och hav. Min man däremot tyckte det var helt ok. Jag fryser dock extremt lätt. Som en sommar i Sverige, stundtals mild, stundtals varm. Men fortfarande shorts och linneväder. Det sägs att det blåser mindre på Gran Canaria och att den i regel är lite varmare därför valde vi samma ö två gånger :) 

• Tonårsmamman1
    Thewi skrev 2015-12-30 13:47:45 följande:

Dubai kanske kan vara något? Har inte varit där själv men vet många som rest dit och varit nöjda.

Vi var i Dubai för några år sedan. Framförallt är där solsäkert, regnar i princip aldrig.
Svar på tråden Resa?!