• Anonym (Undrar)

smitta mig själv med svamp vis vibrator?

Hello!
    Jag har en envis svampinfektion som återkom nu redan 1 vecka efter behandling. Kan det bero på att jag typ smittar mig själv när jag använder min vibrator? Eller funkar det inte så? Om det är möjligt att smitta sig själv med sexleksaker, hur rengöra vibratorn för att slippa problemet? Behöver min älskade vibrator!

• Svar på tråden smitta mig själv med svamp vis vibrator?
  • Anonym (?)

Du köper rengöring för sexleksaker på nätet eller sexbutik. Gå dit du köpte din vibrator så löser det sig ska du se

• taquine

Släng in den i diskmaskin vet ja.. Hört man kan rengöra både det ena och andra där  
    Lycka till !

Goodness me
  • Aikido
    taquine skrev 2015-12-30 16:02:57 följande:
    Släng in den i diskmaskin vet ja.. Hört man kan rengöra både det ena och andra där smile6.gif  
    Lycka till !
    Men ha inte barnen till att plocka ur och i maskinen den gången.
  • vettefaen
    taquine skrev 2015-12-30 16:02:57 följande:

Släng in den i diskmaskin vet ja.. Hört man kan rengöra både det ena och andra där  
    Lycka till !

Vibratorer och toalettborstar har inget att göra i diskmaskiner hahaha.

TS det är möjligt att dina leksaker orsakar infektionen.
  • Anonym (B)

INTE i diskmaskinen när den är batteridriven 
    Det  finns speciellt rengöringsspray för sexleksaker 
    Men oftast så räcker det med att du tvättar med flytande tvål o vatten efter att du har använt dildosen  Tungan ute

• Anonym (mamma)

Tvätta med tvål och vatten, eller en gel speciellt framtagen för ändamålet. Finns alkoholbaserade medel bland annat. Vad behandlar du svampen med? Fungerar behandlingen? Har du en partner? Har han/hon fått behandling? Har du fotsvamp? Svamp någon annanstans på kroppen, ljumskar? Har din partner det? Äter du mycket socker och snabba kolhydrater - dra ner på det.

Jag hade envisa svampinfektioner, rejäla sådana med min exmake. Han hade svampinfektion i ett hudveck (ja, han var lite lätt överviktig....), så gyn trodde att det kom därifrån. När jag läste till bm sa en gynekolog till oss att om man ofta får svamp kan det vara partnern som har fotsvamp.
    Och - har man ofta återkommande infektioner, så är det bättre att behandla med flukonazol istället för att de receptfria sakerna på apoteket, annars kan man få samma symtom av läkemedlen som av svampen. Gyn kan skriva ut en långtidsbehandling. Jag hade svamp konstant, så pass illa att jag sprack sönder i underlivet, blygdläpparna var alldeles såriga. Efter skilsmässan och en långtidsbehandling med flukonazol har jag varit svampfri i 8 år, trots tre graviditeter

• Anonym (???)

Men men men... Finns det folk som INTE tvättar sina intimleksaker efter användning? Så det kan sitta intorkat slidsekret där till nästa användning? Huga.

• Anonym (mamma)
    Anonym (???) skrev 2015-12-30 19:29:24 följande:

Men men men... Finns det folk som INTE tvättar sina intimleksaker efter användning? Så det kan sitta intorkat slidsekret där till nästa användning? Huga.

Var blomvakt åt ej tjejkompis, och hon hade lämnat dildolådan framme i vardagsrummet, och de grejorna såg minst sagt äckliga ut...så verkar finnas de som inte är så noga... uäck.....
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (???) skrev 2015-12-30 19:29:24 följande:

...Fast det sa jag inte? Jag frågade hur jag ska rengöra den för att bli av med eventuell smitta, inte om den behöver rengöras öht. Du läser det du vill läsa vännen.
  • Anonym (Undrar)

Tack för alla svar. Jag rengör den redan med tvål och vatten varje gång så jag får väl testa med sån spray. Annars kanske det inte är därför.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (mamma) skrev 2015-12-30 18:03:58 följande:

Tvätta med tvål och vatten, eller en gel speciellt framtagen för ändamålet. Finns alkoholbaserade medel bland annat. Vad behandlar du svampen med? Fungerar behandlingen? Har du en partner? Har han/hon fått behandling? Har du fotsvamp? Svamp någon annanstans på kroppen, ljumskar? Har din partner det? Äter du mycket socker och snabba kolhydrater - dra ner på det.

Jag hade envisa svampinfektioner, rejäla sådana med min exmake. Han hade svampinfektion i ett hudveck (ja, han var lite lätt överviktig....), så gyn trodde att det kom därifrån. När jag läste till bm sa en gynekolog till oss att om man ofta får svamp kan det vara partnern som har fotsvamp.
    Och - har man ofta återkommande infektioner, så är det bättre att behandla med flukonazol istället för att de receptfria sakerna på apoteket, annars kan man få samma symtom av läkemedlen som av svampen. Gyn kan skriva ut en långtidsbehandling. Jag hade svamp konstant, så pass illa att jag sprack sönder i underlivet, blygdläpparna var alldeles såriga. Efter skilsmässan och en långtidsbehandling med flukonazol har jag varit svampfri i 8 år, trots tre graviditeter

Jag behandlar med Canesten vaginaltablett + kräm. Första gången var under graviditeten 2014. Då hjälpte behandlingen. Men nu fick jag en infektion till och behandlade för kanske 2 veckor sen och symptomen försvann men nu är dem tillbaka.

Jag har ingen svamp någon annanstans. Inte sambon heller tror jag, om det inte är utan symptom som jag har hört att det kan vara. Socker och snabba kolhydrater är det så där med så det kan ju absolut vara därför.
  • Anonym (???)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-12-30 19:55:24 följande:
    ...Fast det sa jag inte? Jag frågade hur jag ska rengöra den för att bli av med eventuell smitta, inte om den behöver rengöras öht. Du läser det du vill läsa vännen.
    "Kan det bero på att jag typ smittar mig själv när jag använder min vibrator?"

Hur skulle du kunna smitta dig själv med en REN vibrator? Självklart tolkar jag din TS som att du inte tvättar den.
  • Anonym (Wildrat)
    Anonym (Undrar) skrev 2015-12-30 20:06:27 följande:
    Jag behandlar med Canesten vaginaltablett + kräm. Första gången var under graviditeten 2014. Då hjälpte behandlingen. Men nu fick jag en infektion till och behandlade för kanske 2 veckor sen och symptomen försvann men nu är dem tillbaka.

Jag har ingen svamp någon annanstans. Inte sambon heller tror jag, om det inte är utan symptom som jag har hört att det kan vara. Socker och snabba kolhydrater är det så där med så det kan ju absolut vara därför.
    Köp Diflucan istället. Effektivare än Canesten.
  • Anonym (U)

Självfallet ska man göra rent den varje gång. Men det kan också vara att du inte tål materialet den är gjord av.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (???) skrev 2015-12-30 20:32:50 följande:
    "Kan det bero på att jag typ smittar mig själv när jag använder min vibrator?"

Hur skulle du kunna smitta dig själv med en REN vibrator? Självklart tolkar jag din TS som att du inte tvättar den.
    Men snälla du jag kanske inte är lika bevandrad i "svampkunskap" som du. Jag vet inte vad som krävs för att svamp ska/inte ska smitta. Jag tvättar den med tvål och vatten varje gång men så vitt jag vet kan den behöva behandlas med alkohol eller kokas för att inte smitta... Eller så funkar det inte alls så överhuvudtaget. Jag har ingen aning, därför frågar jag.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (U) skrev 2015-12-31 06:27:56 följande:

Självfallet ska man göra rent den varje gång. Men det kan också vara att du inte tål materialet den är gjord av.

Har inte varit något problem tidigare så det är nog inte därför. Har haft den i nåt år och det är först de senaste 2 veckorna som jag har haft problem.
Svar på tråden smitta mig själv med svamp vis vibrator?