• krokodilmamman

Skogsmus i trädgården

Hjälp, jag brukar mata fåglarna i trädgården. Imorse såg jag en skogsmus sitta under fågelmataren och mumsa. Är det stor risk att vi får in möss i huset nu? Någon som har erfarenhet av detta? Måste jag sluta mata mina kära fåglar? =(

take it or leave it
  • Svar på tråden Skogsmus i trädgården
  • Pimpinellan

Du har garanterat möss runt huset och kanske i huset också hela tiden. Ingen fara så länge de inte kommer in i köket. Flört

• Jorisan

Har ni trädgård så har ni garanterat möss i närheten även när du inte matar fåglarna :) Ingen panik.

Se det positivt istället, finns det gott om frön kanske de stannar ute i vinter ;)

• krokodilmamman

nä men fy, va säger du? jag skulle få panik om jag hittade en mus här inne. På avstånd är dom ju söta. Är det fågelmatningen som dragit till sig? Eller hade dom hittat hit ändå?

take it or leave it
  • krokodilmamman

Aha ja så kanske det är, Jorisan, har aldrig sett någon mus tidigare bara. Håller tummarna att de inte hittar in i huset...

take it or leave it
  • Pimpinellan

Fågelfrön lockar möss ja, men de finns där ju ändå-du bara råkade se en nu. Vi har haft många synliga inne och i väggarna är de jämt. Man bara konstaterar att "jaha,nu har de race på vinden igen".

• Pimpinellan
    krokodilmamman skrev 2015-12-30 22:57:01 följande:
    Hahaha va snällt av er att acceptera era små inneboende =) 
    Bara de håller sig i väggar och på vinden så.  Glad Vi tog 8 i köket på en vecka en gång så där drog vi gränsen! Katterna håller undan en del på beståndet också som tur är.
Svar på tråden Skogsmus i trädgården