Blåst av bilsäljare
Är så irriterad just nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Skulle köpa en bil för någon vecka sedan som vi hittat över blocket, tar kontakt med säljaren som lovar guld och gröna skogar, så för att vi ska få första "tjing" på bilen så sätter vi in en handpenning på 2500kr och dagen efter så sätter sig min sambo och åker x antal mil tvärs över Sverige för att hämta bilen. Då han väl är där inser han att bilen inte alls är i så bra skick som säljaren lovat, bland annat så är den både repig och rostig, trots att det står klart och tydligt i annonsen att INGEN rost och INGA repor finns på bilen.... Min sambo väljer att dra sig ur och inte köpa bilen. Jag som är mer hetlevrad av mig börjar genast kolla upp möjligheterna att få igen handpenningen då säljaren gett grovt vilseledande uppgifter. Hittar dock inte så mycket att stå på då det kommer till handpenning. Min något lugnare sambo väljer istället att smsa säljaren för att snällt fråga om det är "kört" med att få tillbaka våra pengar? Denne svarar då att egentligen funkar det inte så att man får tillbaka dem, men om han absolut vill så kan denne sätta tillbaka dem, men först om 2-3 dagar pga vissa omständigheter.
Nu är det dock 1v sen vi skulle fått tillbaka pengarna, säljaren har slutat svara och vi får inte någon som helst kontakt med denne. Hur ska jag göra nu!? Hur stor är chansen att vi vinner och får tillbaka pengarna om vi amäler? Alla sms är sparade, bla då säljaren lovar handpenningen tillbaka, smsen där bilen utlovas vara i toppskick, och en bild på en ful sönderrostad bakskärm (skickad av säljaren då min sambo var ca 1mil därifrån).... Även annonsen där ingen rost och inga repor utlovas är sparad.