• Melian

13 månaders sover plötsligt sämre

Har en härlig (och vild) liten kille på 13 månader som helt plötsligt har börjat sova sämre. Han somnar oftast fort på kvällen, men kan sen vakna efter en timme och vägra att somna om, trots att han är super trött! Kan ta 30 min - 2 timmar för honom att somna om.. Sen kan han vakna till och gnälla 5-10 gånger på natten! Han har sovit bra fram tills nu, men detta håller på att driva oss till vanvett.. Vi samsover, har försökt i omgångar att få honom att sova i egen säng och gett upp efter några nätter när det inte har fungerat.

Några idéer eller tankar?

• Svar på tråden 13 månaders sover plötsligt sämre
  • Melian

Glömde skriva att han har en tupplur på dagen, ca 13-14.30.

• banan123

Hej! Har själv en liten kille på 14 månader. Vi ur precis haft en dålig sömnpariod dock inte lika farlig som er.. har hört att det kommer och går i denna ålder. Oroligt i kroppen, tänder på G o så vidare.min pojke sover iaf dåligt på natten om han fått dåligt med sömn på dagen. Kanske någon hjälp? Förstår att det är jobbigt.. kanske kan du ringa till bvc o få hjälp o tips? Lycka till.

• hundtok

De flesta barn har perioder när de sover sämre. Det går över :) Har han nyss lärt sig gå? Börjat på dagis? Stora förändringar/utvecklingssteg kan störa sömnen.

• Gravitation

När dottern var runt den ålder sov hon också sämre, men det var nog för hon lärt sig gå då. Dock är jag van vid många uppvak då hon alltid haft det....

Svar på tråden 13 månaders sover plötsligt sämre