• Anonym (Konstigt)

    Min killes konstiga sätt att tjafsa med mig på...

    Rätta mig ifall jag har fel! Men jag tycker min kille är oerhört konstig. När jag och han tjaffsar vill han aldrg ta det muntligt. Han menar att han inte kan uttrycka dig ordentligt muntligt när han tjafsar ich att det mest rättvisa är att tjaffsa skriftligt. Så vi sms:ar eller MEJLAR (ja, det stämmer...mailar) istället ont vi tjafsar. När han tjafsar med mig som skriver han tjafset i form av en uppsats innehållande rubriker, underrubriker och slutsats. Jag lovar att jag INTE överdriver nu. Jag ska printa ett av hans sms till mg vi hade idag. Såhär löd det:

    "1. INLEDNING

    Igår vid 15:00 tiden på stan i Stockholm uttryckte du din besvikelse över att jag inte besöker dina rälsar lika ofta som du besöker mina. Du anser att jag inte bryr mig om dig och du anför vidare att jag är en ignorant pojkvän när du är ledsen. Frågan är huruvida dina påståenden stämmer?

    2. MIN INSTÄLLNING

    Jag menar på att dina påståenden inte stämmer i den del att jag inte bryr mig om dig. Skälen utvecklas under rubrik 3.1

    I den del avseende ett fåtal besök hos dina föräldrar medger jag ditt påstående. Skälen för detta utvecklas nedan under rubrik 3.2

    3. SKÄL

    Nedan redogör jag för mina skäl med sikte på min inställning under rubriken 2.

    3.1 Omtanke

    Jag har alltid visat att hag bryr mig alla gånger du är ledsen. Jag frågar vad det beror på och fortsätter frpga när du inte svarar. Hur du menar att jag är ignorant vill jag att du i ett gensvar utvecklar. Du får gärna konkritisera det med några exempel.

    Vidare ska det betonas att jag aldrig bortprioriterat dig eller dina känslor. Du har med ord uttryckligen sagt att jag bryr mig om dig, och att du känner dig sedd av mig.

    3.2 Besök hos dina föräldrar

    Jag har meddelat dig med ord att jag har mycket stt göra på mitt jobb. I en övervägande om vems föräldrar - mina eller dina - som jag ska träffa när jag har mycket att göra så blir svaret givetvis mina föräldrar. Jag har aldrig krävt att du ska medfölja nör jag besöker mina föräldrar.

    4. SLUTSATS

    Jag anser att du saknar fog för dina påståenden. Rättare sagt beskyller du mg baserat på dina kvinnliga känslor. För omvärlden är det vedertaget att klvinnor överanalyserar. Jag anser att detta inte är ett påstående som behöver styrkas med en källa eftersom detta som sagt är vedertaget och allmänt kännt bland mänskligheten."

    Ja...där ser ni... Exakt så skrev han. Och så gör han alltid när vi tjafsar. Känns så obekvämt att han presenterar tjafset som om det vore ett domstolsöverklagande... Eller överreagerar jag?

  • Svar på tråden Min killes konstiga sätt att tjafsa med mig på...
  • irrbloss_83

    Haha! Men så underbart rationellt och logiskt. Kan det vara så att din kille har Asperger? De tenderar att uttrycka sig lite sådär stelt när det kommer till känslor.

    Sen tycker jag att du ska bestrida hans sista påstående om att kvinnor överanalyserar. Att något är vedertaget är inte detsamma som att det är objektivt sant. Det har ju tex varit vedertaget att jorden är platt och att jorden är solsystemets mitt punkt osv. Näe, vedertaget duger icke. 

    Sen är ju frågan vem som har rätt i sak, är det rimligt att du är upprörd för att han besöker dina föräldrar mer sällan än du besöker hans? Kanske, det är svårt att avgöra...

  • Jorisan

    Hahaha. Skönt att han åtminstone är jävligt tydlig och rakt på sak. Inget hemligt tjurande och underförstådda pikar.

  • Anonym (Konstigt)
    irrbloss_83 skrev 2015-12-30 22:31:32 följande:

    Haha! Men så underbart rationellt och logiskt. Kan det vara så att din kille har Asperger? De tenderar att uttrycka sig lite sådär stelt när det kommer till känslor.

    Sen tycker jag att du ska bestrida hans sista påstående om att kvinnor överanalyserar. Att något är vedertaget är inte detsamma som att det är objektivt sant. Det har ju tex varit vedertaget att jorden är platt och att jorden är solsystemets mitt punkt osv. Näe, vedertaget duger icke. 

    Sen är ju frågan vem som har rätt i sak, är det rimligt att du är upprörd för att han besöker dina föräldrar mer sällan än du besöker hans? Kanske, det är svårt att avgöra...


    Om han har Asperger har jag ingen aning om. Det är inget han har sagt iaf. Men han ofta så. När han väl pratar så pratar han i punktform (för det första...för det andra..för det tredje...osv osv). Kommer han bort sig så börjar han om, pratar långt och utvecklat. Och han hatar texter. det ska vara tydligt upplagt för honom annars förstår han inte.
  • Anonym (Konstigt)
    Jorisan skrev 2015-12-30 22:38:36 följande:

    Hahaha. Skönt att han åtminstone är jävligt tydlig och rakt på sak. Inget hemligt tjurande och underförstådda pikar.


    Förvisso har du ju rätt i en sak. Han är väldigt tydlig. Är han arg elelr sur på mg så går han ju inte runt och väntar på att jag ska notera det. Han skriver istället ett sms: "hej. Jag är nämligen sur på dig".
  • Maac

    Alltså jag gillar det! Äntligen klarhet liksom! Rationellt.

    Mycket ovanligt och ganska märkligt men allt kommer ju upp till ytan och han kommer till tals.

  • Glenn Quagmire

    Det där var det roligaste jag läst på länge. Visst, det måste vara otroligt frustrerande att behöva ta alla snack sådär över mejl som ni gör men jag tror att det ibland slulle vara bra för alla att göra så där. Ibland så kan det vara bra att vara väldigt stel och rakt på sak.

  • irrbloss_83
    Anonym (Konstigt) skrev 2015-12-30 22:39:18 följande:
    Om han har Asperger har jag ingen aning om. Det är inget han har sagt iaf. Men han ofta så. När han väl pratar så pratar han i punktform (för det första...för det andra..för det tredje...osv osv). Kommer han bort sig så börjar han om, pratar långt och utvecklat. Och han hatar texter. det ska vara tydligt upplagt för honom annars förstår han inte.
    Det verkar ju som om det är nån slags svårighet med interpersonella relationer i alla fall, det vanligaste är Asperger.
    Men alltså, det där måste ju ändå vara ganska skönt på nåt vis. Allt är ute i det öppna, och han blir ju ganska lätt att leva med på ett sätt. Du vet alltid var du har honom och vet ju vilken sorts argumentation som fungerar för att han ska förstå nåt.
    Ovanligt är det, och kanske jobbigt att leva med, men det finns ju fördelar också. 
Svar på tråden Min killes konstiga sätt att tjafsa med mig på...