glutten skrev 2015-12-31 19:13:18 följande:
Men alltså på sätt och vis är det ju en hopplös fråga. "Gillar du barn?" ungefär som "Gillar du glass?". Det beror väl på vilken sorts barn/glass det är...
Jag har aldrig känt att jag "gillar barn" särskilt mycket, men jag ÄLSKAR alla mina syskonbarn. Jag ÄLSKAR min bonusunge. Jag älskar definitivt inte random barn på bussen som lever rövare och skriker. Förstår du vad jag menar?
Bara för att man inte är barnkär rent generellt (och tydligen gillar ALLA barn oavsett hur de är som personer...) betyder det inte att man inte vill ha med barn att göra. Jag är bra med barn och har inget generellt emot dem, men jag har inga och vill inte ha egna. Jag sitter också hellre vid vuxenbordet än umgås med barnen på fest. Jag tycker min bonus kan vara skitjobbig ibland - precis som alla människor kan vara det. Bara för att nån är under 1.50 lång och har levt mycket kortare tid än jag betyder ju inte det att hen automatiskt är underbar. Även barn är individer. Jag säger därför inte att jag "gillar barn" utan skulle mkt väl kunna svara som din dejt.
Klokt resonemang.
Är själv sådan att jag inte "gillar" barn i allmänhet utan enbart de som står mig nära. Är bara så orolig för att träffa någon då jag har mina barn på heltid. Speciellt om han inte har barn själv.
Överanalyserar, jag vet. Låter tiden ha sin gång ????.
Tack för ett klokt inlägg!