viseversa skrev 2016-01-01 13:08:26 följande:
Ja och nu vill ni göra exakt samma ska igen. Mao lämna dom äldsta hemma och bara ta med det yngsta.
Mao sätta i system. Hur tror du dom stora barnen känner?! Jag hade blivit väldigt ledsen i alla fall om mina föräldrar gjorde så mår mig när jag var barn.
Mina föräldrar var i Prag, Berlin, Strasbourgs, St Petersburg, USA osv osv med min yngre syskon när jag och mitt äldre syskon var tonåringar och nä jag kände ingen avundsjuka eller var ledsen över det öht. Roligt för dom att få se världen tillsammans fast det var mer på turner då min yngre syskon spelar fiol och åkte iväg med sin orkester. De var ändå så små 7-9 år så föräldrarna var tvungna att följa med. Mitt yngre syskon har sett otroligt mycket mer än mig och mina föräldrar hade det bättre ställt när mitt yngre syskon var liten och vi äldre var tonåringar. När jag och mitt äldre syskon var små passade våra mor eller farföräldrar oss när våra föräldrar drog utomlands och då fick inte vi följa med. Semester för oss var på båten i skärgården 10 veckor på sommaren. En fantastisk upplevelse som mitt yngsta syskon aldrig har upplevt och som jag inte vill vara utan. Varför inte lära sig att vara glad för andras skull än att känna missunnsamhet?