• Blomman94

    vi som planerar första barnet!

    Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

    Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

    Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

  • Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • tino01
    Blomman94 skrev 2015-12-31 12:57:49 följande:

    Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

    Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

    Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!


    Hoppar in här! Vi är 21 och 25 och är på andra försöket nu i januari. Så spännande är allting. Jag längtar enormt tills man börjar planera shopping, barnrum mm.
    Hoppas man får ett plus snabbt, de kan man ju tyvärr inte bestämma själv..
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-01 22:56:27 följande:
    Hoppar in här! Vi är 21 och 25 och är på andra försöket nu i januari. Så spännande är allting. Jag längtar enormt tills man börjar planera shopping, barnrum mm.
    Hoppas man får ett plus snabbt, de kan man ju tyvärr inte bestämma själv..
    Åh va roligt!
    Hoppas med på plus snart, vi väntar in dagarna till äl nu så första försöket kan påbörjas :) när har du bim? :)
  • Mihatto

    Klämmer mig in här jag! 
    Vi är 23 resp 26 och planerar den första lilla knodden. Har försökt innan med ett tidigt missfall i början av november (v.6). Igår +ade äntligen äl-stickan efter säkert 20 försök, så nu hoppas vi på att det händer grejer! Har väldigt oregelbunden mens, ibland uteslutande så svårt att hålla koll. :)

  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-01 23:23:43 följande:
    Åh va roligt!
    Hoppas med på plus snart, vi väntar in dagarna till äl nu så första försöket kan påbörjas :) när har du bim? :)
    Jag har bim den 21 januari, så vi väntar också in äl nu så det kan börja.
    Äter du folsyra eller något annat för att underlätta graviditeten?
    När har du bim?
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 11:35:22 följande:
    Jag har bim den 21 januari, så vi väntar också in äl nu så det kan börja.
    Äter du folsyra eller något annat för att underlätta graviditeten?
    När har du bim?
    Men Gud vad komiskt, har också den 21! :)

    Nu kör vi, heja oss!
  • Blomman94
    Mihatto skrev 2016-01-02 09:59:53 följande:

    Klämmer mig in här jag! 
    Vi är 23 resp 26 och planerar den första lilla knodden. Har försökt innan med ett tidigt missfall i början av november (v.6). Igår +ade äntligen äl-stickan efter säkert 20 försök, så nu hoppas vi på att det händer grejer! Har väldigt oregelbunden mens, ibland uteslutande så svårt att hålla koll. :)


    Vad kul, välkommen! :)

    Har också haft oregelbunden senaste månaderna, men hoppas natural cycles o äl-stickorna gör sitt nu! :) heja heja!
  • johannajw

    Hallå där :)

    Jag är 22 och sambon är 26. Varit i lag i snart 5 år och vi känner att det äntligen är dags för en liten. Slutade med mercilon 28, I oktober. Fick min första riktiga mens 9 december. Och har bim 6 januari. :)

  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-02 12:07:31 följande:
    Men Gud vad komiskt, har också den 21! :)

    Nu kör vi, heja oss!
    Haha men va, kul då kan vi verkligen följas åt!!
    Vad har ni haft för preventivmedel allihopa? Och när slutade ni?
    Jag hade p-piller men slutade för 2 årsen i april och har sedan dess haft kondom tills nu i december då. Trivdes inte med p-piller och sen blev de inte att jag fixade något då barnlängtan fanns redan då.
    Jobbar ni eller pluggar? Vad isf?
    Kul att vi är runt samma ålder!
  • johannajw

    Jag jobbar heltid på privat hemtjänst/städ företag. Och gubben jobbar i skogen ;)

    Jag har alltid varit barn sugen, ända sen jag kommer ihåg har jag velat vara en ung mamma :) gubben har precis börjat tänka på barn. Näst intill alla våra vänner har barn, utan vi ;D

    Som jag skrev tidigare åt jag mercilon 28 och slutade i oktober. Har även fast p-stav och p-ring. ;) haft p-medel sedan jag var 14-15 år :)

  • tino01
    johannajw skrev 2016-01-02 14:04:32 följande:

    Jag jobbar heltid på privat hemtjänst/städ företag. Och gubben jobbar i skogen ;)

    Jag har alltid varit barn sugen, ända sen jag kommer ihåg har jag velat vara en ung mamma :) gubben har precis börjat tänka på barn. Näst intill alla våra vänner har barn, utan vi ;D

    Som jag skrev tidigare åt jag mercilon 28 och slutade i oktober. Har även fast p-stav och p-ring. ;) haft p-medel sedan jag var 14-15 år :)


    Kul, jag jobbar i hemtjänsten inom kommunen. Sambon jobbar inom plåt.
    Jag har alltid sagt att jag ska vara ung när jag får mitt första barn, och sambon har precis nästan börjat tänka i dom banorna :)
    Ingen av mina närmsta vänner har barn, alla pluggar eller jobbar så kul om man har någon i sin ålder i samma sits ;)
Svar på tråden vi som planerar första barnet!