• Anonym (enda och ensam)

tjock tv vs platt tv

Det känns som jag är den enda i hela Sverige som fortfarande har en tjock tv som väger 80 kg.

Men det är såhär, jag har försörjningsstöd och inte den bästa ekonomin. Dock klarar jag varje månad att spara undan en slant så jag är ALDRIG helt utan pengar. Men jag vill ändå inte köpa en platt tv.

Anledningen: min tjock tv funkar alldeles utmärkt och jag kommer ha den kvar så länge som den funkar. Jag vill inte slänga bort nåt som funkar alldeles utmärkt. Känner inget behov av att byta ut den. Dock tänker jag på mina barn, om dom skäms över att ha en tjock tv istället för platt tv. Dom flesta av deras kompisar har platt tv och riktigt stora åbäken. Barnen har aldrig nämnt nånting om att dom skäms. Jag skäms inte heller tror jag.

Våran tjock tv är väl typ 32 tum. Ganska liten alltså men funkar kanon så jag är glad :)

Nu till min fråga: Har ni platt eller tjock tv och vilken storlek har ni på den?

Borde jag skämmas över att vara den enda i hela Sverige som inte äger platt tv trots en väl fungerande tjock tv?

Tack på förhand :)

• Svar på tråden tjock tv vs platt tv

Jag har fått en del kommentarer att jag borde skaffa en ny tv men jag har alltid vägrat och svarat att så länge den funkar så byter jag inte tv.

• Awesome

Har aldrig fattat det där. Finns väl ingen som tittar på tv från sidan så tjockleken på den borde spela föga roll. Har man plats för en tjock tv och inga pengar så är det väl inget att fundera på? Jag skulle haft min gamla Bang & Olufsen kvar om den inte plötsligt slocknat. Mycket sämre bild på den nya platta (som i och för sig är 5 år gammal).

• Anonym (Matilda)

Jag tycker du tänker alldeles rätt. 
    Varför lägga pengar på något när det du har funkar alldeles utmärkt, dessutom är du snäll mot miljön.
    Vi måste lära oss att sluta med slit och släng-mentaliteten.

Själv har jag ingen tv sen den sista vi hade pajade, vi saknar det inte heller, det är faktiskt rätt skönt att vara utan.
    Vi gör saker tillsammans istället eller sitter vid våra datorer. 

• Anonym (Shitit)

Skit i det och spara eller spendera pengarna på nåt bättre

Vi köpte precis våran andra tv, en för 4500kr! Och jag har lite ångest över hur onödigt det egentligen är.. våran första köpte vi för 5år sen för 1300kr och den funkar fortfarande bra

Men vi ville ha en tv till och hade råd så vi köpte en.. totalt onödigt fan men men

För övrigt så köper vi mycket second hand och återbrukar ^^ gillar inte onödig konsumtion men tydligen kunde vi inte skita i en till tv nu :P

• Anonym (Obi Wan Kenobi)

Vi har en platt-TV men använder även en 28-tums tjock-TV fortfarande. En stor fördel med många tjock-TV är att man kan ha dem på en liten ställning med hjul så att man enkelt kan flytta/vrida den eller ha den i en konstig vinkel mot väggen. Platt-TV är numera så stora att de måste stå på en stor bänk eller skruvas fast i väggen.

• Aniiee

Ja, använd du tjock-tvn om du vill, det, TS. Den funkar ju. Jag är inte heller så mycket för att slänga saker som fungerar och köpa nytt "bara för att".

DOCK är jag lite av en bildsnobb. Det är gigantisk skillnad på en 32-tums gammal tjock och min 80-tums projektor, framför allt i bildskärpa. Och så spelar jag ju TV-spel, och det går inte på en tjock-tv. Om jag inte drar fram retro-konsolerna, då.

Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2015-12-31 21:18:44 följande:

Vi har en platt-TV men använder även en 28-tums tjock-TV fortfarande. En stor fördel med många tjock-TV är att man kan ha dem på en liten ställning med hjul så att man enkelt kan flytta/vrida den eller ha den i en konstig vinkel mot väggen. Platt-TV är numera så stora att de måste stå på en stor bänk eller skruvas fast i väggen.

Fast platt-tv finns i allt från 21 tum till 65. Det är snarast "plattheten" som gör att man måste ha den i en bänk eller på väggen.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/

Tack för era svar :) Jag ÄLSKAR min tjock tv och hoppas den lever länge till :)

Men till er alla: Vilka storlekar har ni på tvn och är det platt eller tjock tv?

• Anonym (Shitit)
    Anonym (enda och ensam) skrev 2015-12-31 22:44:58 följande:

Tack för era svar :) Jag ÄLSKAR min tjock tv och hoppas den lever länge till :)

Men till er alla: Vilka storlekar har ni på tvn och är det platt eller tjock tv?

Sambons tjock tv gick sönder för 5år sen, annars hade vi nog haft kvar den :P

Men vi har en 32 tum och nya är 40 tum, alldeles lagom för oss
  • Anonym (Shitit)
    Anonym (Shitit) skrev 2016-01-01 00:57:44 följande:

Dom vi har nu är platt alltså!
    Anonym (Shitit) skrev 2016-01-01 00:57:44 följande:

Okej 32 tum är som min tjock tv tror jag. Alldeles lagom :) firade tolvslaget med kusinen och hans tjej. Har typ aldrig varit hos han tidigare men jag blev alldeles paff över storleken på tv. Typ fyra likadana som min fast en tv. Enorm.
Svar på tråden tjock tv vs platt tv