Smålandsvillan
Hejsan!
Vi funderar på att bygga hus med Smålandsvillan eller Älvsbyhus men vill nu ta mer reda på era postitiva el negativa erfarenheter av Smålandsvillan. Man har hört en del om Älvsbyhus men inget om Smålandsvillan så nu vill jag höra med er om bl.a priser och sånt. Vi gillar deras ekgolv och Myresjökök.
Vi gillar Villa Västervik för deras fina hörn fönster och kök men det enda jag inte gillar är groventren (tvätt rum) som ligger rakt framför hallen för vi föredrar mest att det borde ligga längst bort från köket så det inte syns. Men det kanske inte spelar roll ändå. Villan Lammhult är väldigt fint och precis så det vi vill ha bara om det inte var så dyrt.
Så jag hoppas ni kan berätta av era erfarenheter och jag vill gärna se bilder om ni själv bor i någon av de hus om ni har några bilder.
Själv tyckte vi att vi inte fick direkt bra kontakt med säljaren och priskalkyl han gjorde blev chockande högre än vad vi trott men visst man kan välja bort en del tillval också och ingår det badkar för det står inget om det i standarden.