• ulfina

Lock i örat två veckor GALEN nu

Blir tokig, har visserligen haft en förkylning nyss, men detta lock i örat känns inte som något man kan tryckutjämna. Hör knappt något på det örat och det pirrar i halva ansiktet och är galet trött med värk i kroppen. Haft konstant lock och tjut i örat två veckor nu. Varit sjuk tre omgångar i höst och brukar aldrig va sjuk. Sista gången nu fick jag ögoninflammation och sedan kom locket. Varit på VC och fått spolat örat, (inget vax) kört med terracortil, nazonex och rinexin 9 dagar nu... Tips någon??? Fixar inte gå till kontorslandskap o jobba!

• Svar på tråden Lock i örat två veckor GALEN nu
  • Äkhcbgllg

Detta är väl inte vad du vill höra, men jag hade lock i ena örat juni-november i år. Jag var förkyld i juni och hade ont i örat, så jag fick ögon/örondroppar och efter det fick jag lock. Jag läste någonstans att man kan få det av sådana droppar. Det var jättejobbigt och jag var flertalet gånger hos läkaren. Jag fick t.o.m. göra hörseltest för att jag tyckte att jag hörde dåligt, det gjorde jag tydligen inte. Till slut gick det över av sig själv. Hoppas ditt läker ut snabbare! Jag känner med dig!

• ronon

Lider med dig! Hade liknande i höstas, pip i örat, tryck under ögat och vid tinningen. Halva ansiktet kändes bortdomnat. Varken vanliga näsdroppar eller de med kortison hjälpte. När jag efter några veckor sökte hjälp på VC sa hon att Prednisolonet jag börjat äta någon dag innan av en annan anledning förmodligen skulle hjälpa mot detta också och hon hade rätt. Det tog dock ett tag. Läkaren sa att det är inte ovanligt att det kan ta flera månader.

• ulfina

Tack för svar! Ja det kanske är örontrumpets inflammyiation. Kortison tabletter ska hjälpa har jag läst. Ska ma tryckutjämna? Händer ju inget

• ronon

Läkaren på VC tyckte jag skulle tryckutjämna även om jag inte tyckte att det hjälpte, det knastrade mest i örat. Men hon förklarade det som att man hjälper ev vätska "uppåt" när man gör det.

• Ful Anka

Jag använder nässpray och nu har det äntligen släppt. I näsan spayar jag då alltså.

This is my life and I don't care
  • ulfina

Inne på vecka tre nu. På närakuten såg dom var och gav mig Kåvepenin. Dagen efter var jag på vc för få läkarintyg, men den doktorn sa örat såg så fint ut (tittade bara in med lampa) och frågade om det var psykiskt?

Hon kunde inte sjukskriva mig.

Jobbar nu men är så okoncentrerad och trött, ont i halsen och halvt döv.

Ni som haft lock länge, säger det poff pöötsligt eller går det successivt?

• Ful Anka
    ulfina skrev 2016-01-08 14:41:31 följande:

Inne på vecka tre nu. På närakuten såg dom var och gav mig Kåvepenin. Dagen efter var jag på vc för få läkarintyg, men den doktorn sa örat såg så fint ut (tittade bara in med lampa) och frågade om det var psykiskt?

Det går över en natt sen är det borta. Men nu tycker jag att det börjar komma tillbaka. Tycker också att det låter som du har precis samma symptom som jag. På min vc konstaterades att jag har halsfluss. Känns som du har det också? Ja och sen ger dom Kåvepenin till vuxna människor, helt hopplöst.
    This is my life and I don't care
  • Denicet
    Äkhcbgllg skrev 2016-01-01 20:55:38 följande:

Detta är väl inte vad du vill höra, men jag hade lock i ena örat juni-november i år. Jag var förkyld i juni och hade ont i örat, så jag fick ögon/örondroppar och efter det fick jag lock. Jag läste någonstans att man kan få det av sådana droppar. Det var jättejobbigt och jag var flertalet gånger hos läkaren. Jag fick t.o.m. göra hörseltest för att jag tyckte att jag hörde dåligt, det gjorde jag tydligen inte. Till slut gick det över av sig själv. Hoppas ditt läker ut snabbare! Jag känner med dig!

Blev någon av er fri från detta? Hur lång tid tog det och hur länge satt locket i? 

Hur försvann det?

• Denicet
    ulfina skrev 2016-01-08 14:41:31 följande:

Blev någon av er fri från detta? Hur lång tid tog det och hur länge satt locket i?
Svar på tråden Lock i örat två veckor GALEN nu