• Anonym (Lisa)

Kan man bli gravid av enbart ett samlag

Jag och en killkompis är oense. Han hävdar att man inte kan bli gravid av en gång om han kommer i tjejen. Att det är svårt att bli gravid. Jag har också stött på killar som gärna vill komma i mig. Undrar hur det känns att komma i tjejen, vad är så speciellt?

• Svar på tråden Kan man bli gravid av enbart ett samlag
  • Anonym (Ja)

Ja det kan räcka med en enda gång.

• 879214

Jag blev gravid av ETT samlag, så ja

• Anonym (m)

svar ja.

Hur tre du annars att så många oönskade tonårsgraviditer sker?  "men vi knullade ju bara liiiite" 

Läs på lite innan ni skapar oönskade barn! Och hur ungdomar idag kan vara s okunniga fattar jag inte

• driver28

Ja är svaret på fråga 1. En gång räcker helt klart.

På fråga 2 är det liksom det ultimata avslutet. Kommer man utanför i någon mening är det ju som att sluta sekunden det är som bäst. Det känns ju längre än så. Alltså skönare i.

Kondom eller annat alternativ löser problemet.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (m) skrev 2016-01-02 10:46:53 följande:

svar ja.

Hur tre du annars att så många oönskade tonårsgraviditer sker?  "men vi knullade ju bara liiiite" 

Läs på lite innan ni skapar oönskade barn! Och hur ungdomar idag kan vara s okunniga fattar jag inte

Jag fattar inte varför killarna tar så lätt på att knulla utan kondom, vill de göra mig gravid! Det är alltid jag som måste stoppa det. Då har jag varit tydlig med att jag inte äter preventivmedel. (Jag anser att killen måste lära sig att ta sitt ansvar. Har ätit p-piller halva livet, nu räcker det.)
  • Anonym (T)

Ett samlag räcker.

Eller ja snarare 1 spermie i slidan så kan en graviditet uppstå, ovanligt för ofta krävs det mer men det går

Egentligen så är det "svårt" att bli gravid, spermie och ägg måste mötas vid rätt tillfälle vid rätt plats och båda måste vara friska, sen måste dom blandas, ägget måste vandra ner till livmodern, fastna och etablera sig där, alla celldelningar måste gå rätt och 1 av 3 graviditeter slutar ju i missfall, ofta innan den gravida ens vet att hon är gravid.. egentligen är det så mycket som kan gå fel så det är otroligt att någon av oss ens finns!

Men fortfarande så blir folk gravida och föder barn hela tiden.

Om han tror det där och agerar utifrån det så kommer han bli pappa på nolltid.. stackars tjejen bara som därefter kommer bli känd som "crazy bitch som lurade mig" för att han inte förstår basic biologi och tar ansvar för sina spermier..

• BCH52

De där killkompisarna behöver nog gå om mellanstadiets biologilektioner. Ja, man kan bli gravid vid första samlaget. Allt beror på när i menstrautionscykeln samlaget äger rum. Då spermier kan överleva i slidan upp till tre dagar och man inte med säkerhet kan säga exakt när ägglossningen sker så är det under rätt många dagar i månaden då det finns chans att bli gravid.

Samtidigt är det svårt att bli gravid då man måste passa in rätt period.

Killar hävdar att det känns mindre om man använder kondom och därför vill de helst slippa. Det stämmer säkert att det känns mindre då men tar en kille ansvar för sin sexualitet så använder han kondom även om tjejen använder något slag av preventivmedel, det finns inga 100% säkra därför är det bra att kombinera. Det enda säkra är sterilisering eller att leva i celibat.

Så kräv kondom, alltid, om du inte vill bli gravid. En kille som nekar det är intemogen att vara sexuellt aktiv.

• Anonym (Lisa)
    driver28 skrev 2016-01-02 10:48:01 följande:

Ja är svaret på fråga 1. En gång räcker helt klart.

På fråga 2 är det liksom det ultimata avslutet. Kommer man utanför i någon mening är det ju som att sluta sekunden det är som bäst. Det känns ju längre än så. Alltså skönare i.

Kondom eller annat alternativ löser problemet.

Ja, det upplever jag som tjej rätt ofta, nära orgasmen, att den påbörjas men sen flyttas det sköna, men nej, den kom inte denna gång heller. Får du känslor för tjejen om du kommer i, eller är det alltid bara sex och sen slut.
  • Fjäril kär

Motviljan till kondom för killar kan i de flesta fall förklaras med att "det är ju bara att göra abort".

Att göra en tjej med barn är lite bevis på manlighet.

Och ja det behövs bara en enda spermie för en graviditet.

• Anonym (Lisa)
    super macho skrev 2016-01-02 10:47:01 följande:

Det var en tämligen dum fråga. Det är väl inte antalet knull som gör om du blir på smällen eller inte eftersom det bara hehövs EN spermie för att befrukta ett ägg och en spermautlösning hös en kille ligger på...

En utlösning är i genomsnitt ungefär mellan 3-5 milliliter stor. Det kan finnas upp till 100 miljoner spermier per milliliter. Alla spermier är inte "funktionsdugliga", och en del har långt ifrån 100 miljoner spermier.

Källa: www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Frageladan/&catID=128&searchString=&pageIndex=2

Ja, problemet med mig är att jag var helt säker och har alltid varit men så låter en kille sådär sjukt självsäker och så blir jag osäker.
Svar på tråden Kan man bli gravid av enbart ett samlag