• Anonym (ska man tro)

Han känns som min själsfrände, finns det egentligen men han är inte redo

Hej. Har väl alltid trott på något mer men nu är jag nästan övertygad. Träffade en kille som var ny på mitt jobb för 2,5 år sedan och ja la märke till honom direkt. Då vi inte jobbar i samma arbetsgrupp så ses vi på bara på stormöte. För 1,5 år sedan pratstund jag med honom för första gången och genast så fylldes jag av en hänförd känsla men då jag var i en relation sedan 10 år tillbaka så tryckte jag undan det. Sedan dess så har det blivit så varje gång vi ses och till slut i höstas på en personalfest insåg jag att jag inte leva så här längre. Även om jag aldrig skulle kunna få vara med honom så måste jag ge mig chansen att finna denna starka känsla.

Så jag separera. Tog ändå kontakt med denna kille strax efter separationen och vi har till och från nästan daglig kontakt fast på vänskaplig nivå. Han vet att jag vill ner och vi har kysst varandra ( vilket var verkligen blixtrar och dunder ömsesidigt ). Men jag är äldre än honom och har barn och han känns inte redo att möta mig men jag kan inte släppa tanken att det är så här det känns att möta sin själsfrände. Han uppfyller mina tankar hela tiden, jag känner ett sånt lugn i hans närvaro och vill bara säga till honom hur fantastiskt han är hela tiden.

Ni som mött eran själsfrände hur gick det till, var ni båda redo eller blev det ni till slut?

• Svar på tråden Han känns som min själsfrände, finns det egentligen men han är inte redo
  • Anonym (Själsfrände. Javisst)

Jag tror på det. Träffade min själsfrände innan han var mogen för ett förhållande han är mycket yngre än mig. Han har växt in i förhållandet och är idag den underbaraste man som finns. Innan jag träffade honom fanns inte ens ordet själsfrände för mig. Men nu, nu vet jag.

• Anonym (Tjej)

Låter underbart. Kände du inte så med din dåvarande i början?

• Anonym (ska man tro)

Nä visst inte att man kunde känna sig trygg och hemma med någon. Men han verkar ju inte vara där än. När jag berättade om mitt intresse blev han jätteglad och berätta att det var mug han lade märke till göra och han tycker jag är fantastisk, så något fina där. Men när det gäller honom känns det som om jag väntat än evighet på honom och jag kan fortsätta vänta, dock vill jag ha honom nu, bara vara nära.

• Anonym (Själsfrände. Javisst)

Jag var singel när vi träffades men har haft ett par långa förhållanden innan, fem år med pappan till mitt barn, men aldrig känt som jag gör för denna man. Vi är ff lika kära efter 12 år och kramas och pussar på varann ofta. Vi gör mycket saker för varandra och visar mycket uppskattning för varann. Vi älskar varandra högt och har blivit ett.

Vore jag du, så skulle jag våga satsa, det kan bli hur bra som helst. Ja menar om du redan nu känner att det är din själsfrände så låt inte honom försvinna ut ur ditt liv. Det kan väl kanske bli lite kännbart med åldersskillnaden i början men man väger upp varann lr hur man ska säga. Kompletterar varann på nåt vis. Jag tror att vi har ett så speciellt förhållande, just på grund av åldersskillnaden. Det kanske låter knäppt men så upplever vi det

• Anonym (ska man tro)

*Lade märke till först

• Anonym (ska man tro)

Låter helt underbart, precis som det ska vara har jag nu förstått. Daglig kontakt har vi ju så det är väl bara ha tålamod och hoppas.

Anonym (Själsfrände. Javisst) skrev 2016-01-02 13:15:20 följande:

Jag var singel när vi träffades men har haft ett par långa förhållanden innan, fem år med pappan till mitt barn, men aldrig känt som jag gör för denna man. Vi är ff lika kära efter 12 år och kramas och pussar på varann ofta. Vi gör mycket saker för varandra och visar mycket uppskattning för varann. Vi älskar varandra högt och har blivit ett.

Vore jag du, så skulle jag våga satsa, det kan bli hur bra som helst. Ja menar om du redan nu känner att det är din själsfrände så låt inte honom försvinna ut ur ditt liv. Det kan väl kanske bli lite kännbart med åldersskillnaden i början men man väger upp varann lr hur man ska säga. Kompletterar varann på nåt vis. Jag tror att vi har ett så speciellt förhållande, just på grund av åldersskillnaden. Det kanske låter knäppt men så upplever vi det

Svar på tråden Han känns som min själsfrände, finns det egentligen men han är inte redo