Var går gränsen för stalking?
Hej! Jag behöver råd och erfarenheter! Min man hade en flirt med en kollega (ej sexuell om det nu spelar någon roll). Vi hade haft det jobbigt var och en av oss och han blev smickrad av hennes uppmärksamhet. 4v pågick flirtandet innan han själv berättade det och visade mig sms och Mail. Vi talade igenom allt och har bestämt oss för att satsa på vårt äktenskap. Han talade med henne och förklarade att han berättat för mig och att han inte var intresserad av någon relation med henne. Problemet är att det nu inte spelar någon roll vad han säger för hans inkorg formligen svämmar över med Mail och sms. Han har sagt flera gånger att hon inte får kontakta honom mer än i arbetssyfte men det hjälper inte. Han svarar inte på något som inte är arbetsrelaterat men ändå fortsätter hon. Härom dagen gav hon sig på mig och stod utanför vårt hus och skrek att jag måste acceptera vad som finns mellan dem. Då stod våra 3 barn i köket. Min dotter hade ritat hjärtan på min bil och då trodde kvinnan att det var ett dolt budskap till henne. Att min man gjort så för att såra henne. Min man har sparat alla Mail och sms och skickat till deras HR chef. Hon har också på julafton återfört alla arbetsuppgifter hon skulle avlasta min make med och skrivet att hon vägrar samarbete med honom. För att i nästa stund skicka mess om att hon älskar honom. Han har tydligt skrivit till henne att låta hans familj och honom vara men inget hjälper. Hon vet att han visar allt för mig och ändå skriver hon. Hon börjar skrämma mig då hon uppenbarligen inte har någon självinsikt.
Har någon här erfarenhet av något liknande? Råd att ge? Tar tacksamt emot allt som kan hjälpa oss.