Mixed Couples- Interracial. Se hit!
Igår satt jag och skapade en FB sida: Sweden Interracial Couples. Jag undrar om det finns många Mixed couples i Sverige. Vad tror ni?
Igår satt jag och skapade en FB sida: Sweden Interracial Couples. Jag undrar om det finns många Mixed couples i Sverige. Vad tror ni?
Definiera vad som är många. Själv tror jag att detta var vanligare på 1980-90 talen men i dag nästan inte alls förekommande. Inte mer än 1/100000 antalet par.
Vad menar du? En svensk och en utländsk i en relation? Blir väl vanligare med åren antar jag.
Det beror ju på var man befinner sig, i Bromölla kanske det inte är så vanligt, i Sthlm däremot är det rätt vanligt.
Och jag tror verkligen inte det var vanligare på 80-90 talet än ny. Varför tror du det ful anka?
Bor i Stockholm och i ärligheten namn så tror jag också att det var vanligare för en 10-20 år sedan. Känns faktiskt som man i dag mer håller sig till personer med samma bakgrund och etnicitet.
Bor i Stockholm och i ärligheten namn så tror jag också att det var vanligare för en 10-20 år sedan. Känns faktiskt som man i dag mer håller sig till personer med samma bakgrund och etnicitet.
Tror jag inte alls bor i Stockholm och ser interracial couples varje dag utan undantag. Logik säger att det blir vanligare och vanligare. Ju fler invandrade som finns desto större chans att man träffas eller hur? Egentligen är det en ganska konstig trådstart då detta knappast är ett fenomen att uppmärksamma längre och inget som behöver någon Facebooksida eller klubb. Jag känner inte att jag tillhör ett sådant "fack" bara för att min fru kommer från en annan världsdel.
Jag har en vän som är afrikan med svensk fru. De flyttade till hans hemland i Afrika några år men tvingades flytta till Sverige igen eftersom barnen blev mobbade av rasister i skolan så att de blev utstötta och inte trivdes. De flyttade hem och barnen stortrivs i skolan här. Ingen mobbing eller rasism. Bilden av Sverige som ett rasistiskt land är klart överdriven även med strängare asyllagstiftning SD och allt. Jag har aldrig stött på rasism eller kommentarer om att min fru är invandrare.
Vad menar du? En svensk och en utländsk i en relation? Blir väl vanligare med åren antar jag.