• Stolt Farsa

Hur mycket pratar ni om eran partners ex

Jag tror säkert att du och din partner någon gång har diskuterat era tidigare förhållanden. Alla har en historia så är det bara, och lite nyfiken kan man ju vara på vilka människor ens partner har haft att göra med i sitt tidigare liv.

Eller är det så att ni kanske inte bryr er så mycket? Kan det till och med vara så att du inte har den minsta aning om hur din partners tidigare relationer har sett ut.

Kanske är du inte det minsta intresserad. Och det är isf helt ok.

• Svar på tråden Hur mycket pratar ni om eran partners ex
  • Anonym (ex)

Här hemma blir det tyvärr en hel del prat om och med mitt ex då vi har ett barn tillsammans.

Visst har det blivit en del prat om sambons ex men inge mer än så. Vet lixom vem hon är o hur länge dom var tillsammans men mer än så är det inte.

• Aniiee

Vi pratar OM mitt ex då och då, och MED mitt ex stup i kvarten (jo, vi, inte bara jag.). Hennes ex pratar vi inte om så ofta, men det händer. vet inte om hon pratat med sitt ex något, men det var rätt länge sen de var ihop, snart 6 år sedan, och de skildes inte direkt som vänner..

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Stolt Farsa
    Anonym (ex) skrev 2016-01-02 21:35:35 följande:

Här hemma blir det tyvärr en hel del prat om och med mitt ex då vi har ett barn tillsammans.

Visst har det blivit en del prat om sambons ex men inge mer än så. Vet lixom vem hon är o hur länge dom var tillsammans men mer än så är det inte.

Räcker det inte med att bara du sköter kontakten med ditt ex, eller blir din nuvarande partner inblandad iaf.
  • Anonym (Aeon)

Vi har varit tillsammans i över 10 år och vet knappt något om den andres tidigare ex. Vi lever i nuet. Jag vill faktiskt inte veta.

• Stolt Farsa
    Anonym (Aeon) skrev 2016-01-02 21:56:06 följande:

Vi har varit tillsammans i över 10 år och vet knappt något om den andres tidigare ex. Vi lever i nuet. Jag vill faktiskt inte veta.

Kanske är en sund inställning
  • Anonym (ex)
    Stolt Farsa skrev 2016-01-02 21:43:44 följande:

Räcker det inte med att bara du sköter kontakten med ditt ex, eller blir din nuvarande partner inblandad iaf.

Tyvärr inte. Min nuvarande blir inblandad hur lite jag än vill. Men han har varit med i min dotters liv så länge och eftersom hennes far inte har funnits där utan egentligen kom in i bilden helt och hållet (hoppas jag) för ca 1 år sen så inte bara att vi alla pratar om dottern, hur det ser ut i framtiden, skolan osv utan även att min sambo är min stötte pelare när dotterns far och nuvarande ska börja styra och ställa o tala om för mig som uppfostrat och varit med min dotter 24/7 i 9 år.

Hoppas du hänger med nå för kände själv att de blev lite förvirrande.
  • Stolt Farsa
    Anonym (ex) skrev 2016-01-02 22:09:16 följande:
    Tyvärr inte. Min nuvarande blir inblandad hur lite jag än vill. Men han har varit med i min dotters liv så länge och eftersom hennes far inte har funnits där utan egentligen kom in i bilden helt och hållet (hoppas jag) för ca 1 år sen så inte bara att vi alla pratar om dottern, hur det ser ut i framtiden, skolan osv utan även att min sambo är min stötte pelare när dotterns far och nuvarande ska börja styra och ställa o tala om för mig som uppfostrat och varit med min dotter 24/7 i 9 år.

Hoppas du hänger med nå för kände själv att de blev lite förvirrande.
    Ah jobbig situation. Då förstår jag att det blir en större sak av det
  • Anonym (Olika)

Vi umgås med mitt ex, min sambo och han har blivit vänner.
    Bara trevligt, även för våra barn.

Min sambo har inga barn, jag vet vem hans ex är men inte mer.

Jag störs inte av att min partner har levt sitt liv innan vi träffades.

Finns ju de som är svartsjuka på partnerns tidigare liv och det kan jag inte förstå.

• Anonym (Trygga)

Vi umgås båda två som vänner med mitt ex (mitt barns pappa), oftast alla 3 men det händer att bara en av oss umgås med honom själv också. Firar ibland högtider ihop och han var med på vårt bröllop. Min man har inga seriösa förhållanden sedan tidigare, har dock viss kontakt med gamla "ragg" som även jag känner sedan tidigare.

• Anonym (tess)

Inte speciellt ofta. Är väl mest om man berättar om något man gjort osv. När vi träffas så berättade vi om vilka relationer man haft, hur de tog slut osv. Ingen av oss har jobbigt med några ex eller liknande och vi hade allt bearbetat och avslutat när vi träffades.

Mitt senaste ex pratar vi mer med än om. Honom har jag barn med.

• Anonym (Gulle)

Jag om mitt förflutna: Har berättat en del, men inga detaljer då han inte vill veta sånt.

Han om sitt förflutna: Ingenting. Det finns nämligen inga ex eller fd ligg, så jag är hans första på samtliga plan. Skönt som fan!

• Anonym (Olika)
    Anonym (Gulle) skrev 2016-01-02 23:20:50 följande:

Jag om mitt förflutna: Har berättat en del, men inga detaljer då han inte vill veta sånt.

Han om sitt förflutna: Ingenting. Det finns nämligen inga ex eller fd ligg, så jag är hans första på samtliga plan. Skönt som fan!

Ni är rätt unga va?
    Jag kan inte se någon fördel med att träffa en "gröning" faktiskt.
  • Ego Lovers

Vi har varit tillsammans sedan 1993 så att diskutera ex känns väldigt avlägset och ointressant

• Anonym (Gulle)
    Anonym (Olika) skrev 2016-01-02 23:44:52 följande:
    Ni är rätt unga va?
    Nej, jag är 37. Han är dock betydligt yngre.

Jag tycker att det är perfekt, passar mig utmärkt på alla sätt! :)
  • Mandel
    Anonym (Olika) skrev 2016-01-02 23:44:52 följande:
    Ni är rätt unga va?
    Vi är 40+ och jag var makens första. Vi gjorde slut när vi var 24 och då vet jag att han träffade en tjej några gånger,men han ville ha tillbaka mig och så blev det.

När vi träffades första gången så vet jag att han undrade lite om mina tidigare relationer, men jag var tyst som en mus kring det. När vi började dejta igen efter att vi hade gjort slut så frågade han mig inte om vad jag gjort under tiden.

Så rent krasst så finns det inga x att prata om. Ingen av oss har bott tillsammans med någon annan.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hur mycket pratar ni om eran partners ex