• Hentura

Fragmininjektioner

Hej! Är det någon mer som tar fragmin injektioner under graviditeten? I så fall har ni fått tillåtelse att sticka någon annanstans än magen? Har börjat få stickblödningar, gör mer ont för varje gång och förhårdnader. Enligt min bm får man bara sticka i magen. Är i vecka 13 och ska ta dom hela graviditeten så jag vet inte hur jag ska orka.

• Svar på tråden Fragmininjektioner
  • akas

Hej! jag vet inte om det är något speciellt när man är gravid men fragmin får man ta i låren också

• Jonna 81

Hej!

Ja jag tog fragmin från v 23 och framåt. Jag fick ta dom i låret. Om du delar upp låret i 4 delar så fick jag sticka på den övre ytterdelen så att säga. Stack nästan bara där. Endast nån gång i magen då jag tyckte det kändes läskigt å sticka där ju större magen blev.

• Hentura

Åh tack för dom snabba svaren! :) Det är inte läskigt ännu att sticka i magen men stickblödningana, smärtan och förhårdnader är jobbiga så vill gärna kunna variera mer :)

• Cissi87

Hej
    Jag tar fragmin injektioner och började med det i tidig graviditet är i vecka 18 nu. Jag började också blöda så som du, så jag pratade med min bm i veckan och hon sa att man kan sticka i låren, och bara under naveln ut längst med sidorna ut mot (kärlekshandtagen )
    Förstår att du tycker det är jobbigt. För det gör verkligen jag också och det gör väldigt ont.

Lycka till :)

• That is life

Man får ta dem i magen eller i låret. Och det är inte det roligaste man har under graviditeten tyvärr :(. Kommer ihåg hur blå jag var om magen när jag tog mina under hela 8 månader och hur ont det gjorde.

• Hentura

Får prata med bm imorgon när jag tar nya prover. Jag gruvar mig varje dag för injektionerna. Tack alla för stödet och svaren :)

• That is life

Tar du 1 gång om dagen?

Jag fick ta morgon och kväll.

• Hentura

Ja jag tar en gång om dagen än så länge i alla fall och hoppas det blir så i fortsättningen också.

• Jonna 81

Jag tog oxå 2/dag. Å stora doser dessutom. Har fortfarande stickärr nu 2 år senare. Bävar för hur det blir om vi betämmer oss för ett syskon....

Svar på tråden Fragmininjektioner