• trilskas

Resa själv med tre småbarn?

Jag kommer, som alltid på somrarna, få tillbringa mycket tid själv med barnen då maken kommer jobba borta. Ofta perioder om 8 dagar, och nu blir det minst 5-6 omgångar mellan slutet maj - slutet augusti.... 

Jag har då tänkt resa till mina föräldrar, de bor 110 mil norrut. MEN, klarar man resa kollektivt med tre små? (De kommer vara 6 månader, 2 år och 3 år gamla)... Skulle troligtvis bli tåg hela vägen.... 

• Svar på tråden Resa själv med tre småbarn?
  • HWR

Ja men KLARAR det, men det lär vara en pärs :) Jag har bara rest med 2 små barn, de var 6 månader och 2 år..som tur var träffade äldsta ett barn i samma ålder på tåget och satt och lekte en hel del med henne.
    Men annars är det bara att ladda upp med böcker, ipad och en massa mutor ;)

• trilskas
    Bindibi skrev 2016-01-03 15:12:39 följande:

Varför inte flyga en bit eller ta bilen?

Jag har inte körkort, så blir väldigt svårt att ta bilen då. :) 

Och flyg... Kostar en hel del ser jag då jag har kollat runt. 
    Plus att jag ändå måste betala för hotell den veckan, med mat och sådant också. Så, vill komma undan rätt billigt med själva resan för att kunna ha rolig med föräldrar, syskon och syskonbarnen på plats med. 
  • trilskas
    HWR skrev 2016-01-03 15:18:29 följande:

Ja men KLARAR det, men det lär vara en pärs :) Jag har bara rest med 2 små barn, de var 6 månader och 2 år..som tur var träffade äldsta ett barn i samma ålder på tåget och satt och lekte en hel del med henne.
    Men annars är det bara att ladda upp med böcker, ipad och en massa mutor ;)

Funderar på om det lättaste är att ta ett nattåg med så lite byten som möjligt? 
  • hon mot strömmen
    trilskas skrev 2016-01-03 15:20:26 följande:

Nattåg är bästa alternativet för då sover ni nästan hela resan.
  • trilskas
    Yamit skrev 2016-01-03 15:22:39 följande:

Kanske dina foraldrar kan komma till dig istallet?

Det kan de inte. Pappa är multisjuk bland annat. Och så har jag ju 5 syskon däruppe, varav några av dem har barn. Så dem vill jag ju med träffa. 

(Har inte träffat mina två bröder sedan 2012, mina två småsystrar har jag inte träffat sedan 2013 och min storasyster har jag träffat en gång 2014 och en gång 2015, innan dess sågs vi på två år heller). 
  • HWR
    trilskas skrev 2016-01-03 15:20:26 följande:
    Ja det skulle jag rösta på. 
    Själva resan kan kännas jobbig men jag tycker det blir värt det med tanke på att ni kommer få ha en massa skoj när ni är framme :)
  • Ful Anka
    trilskas skrev 2016-01-03 15:19:42 följande:
    Jag har inte körkort, så blir väldigt svårt att ta bilen då. :) 
    Va? Har du 3 barn och inget körkort?? Sätt upp det på priolistan då.

Japp, jag hade tagit nattåget.
    This is my life and I don't care
  • trilskas
    Ful Anka skrev 2016-01-03 15:32:23 följande:
    Va? Har du 3 barn och inget körkort?? Sätt upp det på priolistan då.

Japp, jag hade tagit nattåget.
    Varför det? Jag bor ju väldigt bra till härnere så bussarna går väldigt bra, inget jag saknat direkt här så sett. :D 
Svar på tråden Resa själv med tre småbarn?