• skatten12

doppler?

Bra eller dåligt !!? Vilken är bäst !?
    Är i andra trimetern nu :)

• Svar på tråden doppler?
  • cameleon

Jag hänger på i den här tråden, har fått en doppler av en väninna men den har inte landat i min brevlåda än så jag vet inte vad det är för märke..

Däremot har jag läst att det kan vara skadligt att använda den för ofta, stämmer det? Hur bör man i så fall använda den?

• sk0skav

I början använde vi dopplern varannan vecka minst.

När jag närmade mig slutet av graviditeten var jag på besök hos bm varje vecka och vi lyssnade på hjärtat nästan varje vecka.

• skatten12

Rädd för att inte få in hjärtljuden , blir man ju bara mer orolig :( vill mest bara ha lite nu i början :)

• Moneal

Jag har en från clearblue, lyssnar 1 gång/veckan.

De rekomenderar att lyssna från vecka 16.

Kan vara svårt att hitta ljudet, bebis är liten och har många vrån att gömma sig i.

Nu under dessa tysta veckor innan bebis börjar sparka ordentligt har den varit guld för mig.

• Enlitentill

Jag har använt min Angel sound från v 10 en gång i veckan och hört hjärtljud. Finns varken bebis att det är eller inte är skadligt liksom med vanligt ultraljud. Det rekommenderas att lyssna från v 13 med min variant men då dessa är mer än vanliga i många andra länder, tex USA så har jag ändå valt att pröva.

• Moneal
    skatten12 skrev 2016-01-03 20:19:21 följande:

Är en cb jag tittat på, är den lätt?

Ja den är super lätt, lite hal bara :)
  • Moneal
    skatten12 skrev 2016-01-03 21:08:52 följande:

Kanske skulle klicka hem en då :) billiga nu med

Ja de är ju det :)

klickade hem min innan jul och kom 2 dagar senare.

Har hjälpt mig en hel del.

Är I vecka 18 (17+5) och känner ju rörelser men bara då och då, så att lyssna på hjärtat har fått mig att slappna av :)
Svar på tråden doppler?