Orättvis jag blev påkörd
I somras kommer jag cyklandes till jobbet och ser en byggställning med 2 arbetare i korsningen. Tyckte det var rörigt i korsningen och jag cyklar lugnt och in i korsningen kommer helt i i korsningen och pang då kommer en tant i sin bil och kör på mig. Jag klämmer mitt ben och min fot mellan min cykel och hennes front och fallet till backen.
Blev svart för ögonen kommer inte ihåg om jag svimmade då. Minns mycket suddigt att byggjobbarna springer fram till mig och ska lyfta upp mig men jag hade sån värk i mitt ben och kroppen att det inte gick att komma upp. Han ringde ambulansen och satt vid mig under tiden. Kände mig yr och illamående.
Sen kom både polis och ambulans och dum som jag är mitt i chocken säger att allt är mitt fel.
Jag tyckte då även synd om tanten som grät över det inträffade som körde på mig.
Inget var brutit konstaterade de på sjukhuset utan hade fått en kraftig chock.
Min arbetsgivare fick hennes nummer och ringde mig senare och ville att jag skulle ringa tanten och säga att det hade gått bra trots allt.
Då är hon som förbytt och då är allt mitt fel och börjar tjafsa att hon hade fått smårepor i fronten.
Jag bröt ihop efter samtalet. Hur kan man tjafsa om små repor när jag kunde ha dött.
Fyllde i slla papper till mitt försäkringsbolag och de hävdade att jag inte från deras sida skulle betala henne något utan hon får ta det på sin självrisk på bilförsäkringen.
Nu har hon dragit det här så långt att hon har polisanmält mig och snart ska jag till tingsrätten för det här.
Det jag gjorde fel var att jag hade en stop skylt och jag saknade endast ner i korsningen och inte gicka av cykeln. Men hon har även än varningstriangel på hennes sida. Så stopp plikten kommer jag bli dömd över men att betala hennes bil vill jag inte.
Hon kom från höger i korsningen vill jag bara tillägga.
Men det är inte bara hon som haft kostnader även jag. Förlorad arbets inkomst samt en trasig cykel som jag fortfarande inte har haft råd att laga.
Mådde mycket dåligt av det här.
Men hon kör ju ändå en bil och en cyklist är ju mjuk och ner oskyddad.
Har jag några som helst rättigheter i det här? Eller är det bara hon. Det hon kräver mig på är hennes självrisk, hyrbil som hon haft under tiden hon lackat bilen mm.
Hur tror ni utgången blir?
Har jag någon chans att klara mig ifrån hennes girighet. Hon anser att det bara är mitt fel.
Hoppas på snabba och många svar!