Ni som fått hjälp med boende av socialtjänsten
Ni som har fått boende av socialtjänsten. Vad har ni sagt? Hur lång tid tog det? Vad har dom för krav?
Jag är i akutbesök av boende. Jag är 26 år och har ett barn på 4 månader. Min boendesituation just nu är totalt ohållbar och jag bara måste bort härifrån innan det är försent. Men då jag har ett missbruk bakom mig så är jag LIVRÄDD för att dom ska ta mitt barn ifrån mig om jag går dit och ber om hjälp. Jag har haft stödlägenheter förut via socialen men då var det liksom att jag var placerad på ett hvb-hem som i sin tur hade lägenheter. Så det var ju mer behandling. Men vad ska jag säga nu för att få hjälp? Jag har föräldrapenning och har ju ett tak över huvudet. Känns inte som dom kommer prioritera mig särskilt mycket, men det är ju helt omöjligt att få tag på en andrahands lägenhet med min inkomst. Inte verkar det vara lättare i andra städer heller...
Ska jag kanske säga att jag skulle vilja bo på något sådant hvb-hem igen så är jag så rädd att dom kommer ta det som att jag inte kan ta hand om mitt barn. Suck, hatar mitt liv just nu....