• Copyjulia

Sy ihop magmusklerna?

Jag är inte gravid nu men hittade inget mer lämpligt forum än detta.

Efter mitt första barn som nu är 3 år fick jag ett stort bukväggsbråck + navelbråck som jag opererade och ett nät lades in. Magmusklerna var lite separerade då men det blev bättre efter träning när jag opererat bråcket. 

Nu efter andra barnet (som snart är 6 mån) har mina magmuskler blivit rejält delade. Jag ser inte klok ut. Bråcket har gått upp och måste opereras om. Det får jag göra gratis genom landstinget. Men jag har hört om dem som sytt ihop magmusklerna också och funderar på att gå någonstans privat och göra det. (landstinget gör det inte.) Inte för att jag vill att det ska se snyggare ut utan för att risken att få nya bråck är så mycket större med delningen. Har varit på Mamma Fitness konsultation och de säger att det inte är möjligt att träna bort min delning. 

Undrar om det finns några här som gjort denna operation? Hur blev resultatet? Hur var återhämtningen? Vart gjorde ni det? Vad kostade det? Har en kompis som gjort operationen på en privat klinik. Det blev inte så lyckat. Hon måste göra om operationen och hon har haft väldigt ont. Men jag hoppas att det kanske finns någon med mer positiva upplevelser.

Svar på tråden Sy ihop magmusklerna?