• Anonym (Ts)

Vägrar kalsonger/byxor

Hej!

Jag har en son som blev 4 år i december. Ännu inte blöjfri har försökt få honom att bära kalsonger och byxor, han totalvägrar och skriker och gråter och säger att det är obekvämt.

Han har aldrig kissat eller bajsat på pottan/toaletten. Har jag inte blöja på honom kissar och bajsar han på golvet. Har försökt med klistermärken, leksaker, belöningar, allt känns det som. Har även försökt få dagis att hjälpa till, vilket har varit ett nej. De få gånger han har haft kalsonger och byxor på sig har han kissat ner sig och vägrat byta kläder. Känns som jag sitter fast

Alla tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Vägrar kalsonger/byxor
  • Anonym (Oh Crap)

Oh Crap Potty Training har jag hört ska vara bra med många tips. Finns även en grupp på FB där man kan få mycket tips. Sök på Blöjfri bebis - Potträning (Barn över 18 månader)

Med Oh Crap börjar man med med nakentid så då är det ju inga problem att han inte gillar byxor Har bara skummat lite i e-boken så har inte stenkoll.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Oh Crap) skrev 2016-01-03 23:10:54 följande:

Oh Crap Potty Training har jag hört ska vara bra med många tips. Finns även en grupp på FB där man kan få mycket tips. Sök på Blöjfri bebis - Potträning (Barn över 18 månader)

Med Oh Crap börjar man med med nakentid så då är det ju inga problem att han inte gillar byxor Har bara skummat lite i e-boken så har inte stenkoll.

Har försökt med detta utan resultat, han ignorerar att han är kissnödig och allt kommer oxå golvet utan någon större reflektion från honom.
  • Anonym (Oh Crap)

Är det nakentid eller Oh Crap du testat? Tanken är att man ska hålla stenkoll i nån dag och springa till toan så fort man ser att det kommer nått, inte att barnet självt ska tycka att det är obehagligt att kissa på sig

• Anonym (Ts)
    Anonym (Oh Crap) skrev 2016-01-04 22:18:30 följande:

Är det nakentid eller Oh Crap du testat? Tanken är att man ska hålla stenkoll i nån dag och springa till toan så fort man ser att det kommer nått, inte att barnet självt ska tycka att det är obehagligt att kissa på sig

Problemet är att han inte vill. Han vägrar gå till toaletten, han vill inte ens gå in och titta hur den ser ut, han skriker, gråter och sparkas.
Svar på tråden Vägrar kalsonger/byxor