• Anonym (Förvirrad)

Ägglossning en vecka efter MF?!

Hej!

Är det någon här som vet om man kan få ägglossning redan en vecka efter ett tidigt missfall?

Jag fick missfall i vecka 6. Blödde mycket i två dagar och ganska sparsamt i två dagar. På femte dagen efter blödningen började gjorde jag ett VUL och inga rester fanns kvar i livmodern. Skönt mitt i allt elände att kroppen tog hand om det helt själv.

Idag är det en vecka och en dag sedan blödningen började och nu på kvällen har jag haft den typiska ägglossningssmärtan. Sedan jag fick mitt första barn och fick tillbaka mensen har jag haft väldigt bra koll på min cykel och vetat ungefär när ägglossningen ska inträffa, och fått ÄL- smärta som ett brev på posten. Och gångerna vi försökt bli gravida har jag använt ÄL-test och fått positivt.

Och nu ikväll har jag fått denna typiska ÄL-smärta som jag så väl känner igen, men kan man verkligen få ägglossning redan en vecka efter missfallet?

Vi hade tänkt försöka bli gravida så fort som möjligt och jag hade tänkt börja med ÄL-test igen, men har inte börjat än eftersom att jag inte förväntat mig att det skulle komma igång så snabbt.

Förstår att ingen av er kan svara på om jag har ÄL eller inte, men är det någon som varit med om att få ÄL så snabbt efter ett missfall? Eller som vet om det ens är möjligt?

Och är det någon idé för mig att testa med ÄL-test imorgon bitti när jag har ont nu ikväll eller är det försent för ett test att påvisa ÄL om det nu är så att det är ÄL jag känner av nu?

Hoppas någon vänlig själ orkade läsa och vill dela med sig? Känner mig helt besatt av att bli gravid igen :(

• Svar på tråden Ägglossning en vecka efter MF?!
  • Mollan79

Beklagar missfallet, har själv varit med om det. För mig blev det långdraget och jag fick tabletter för att stöta ut rester så jag hade inte ägglossning på 2 månader. Men vi är ju olika och du känner nog din kropp bäst. De säger ju att kroppen säger till när den är redo igen och din verkar ju vara det redan :)
    Lycka till med nästa försök

• Anonym (Förvirrad)

Beklagar ditt med, måste vara ännu tuffare när kroppen inte tar hand om det själv.

Ja alltså det var ju verkligen den typiska värken vid ÄL, tog ett test imorse som var negativt. Så antingen spelar min kropp mig ett spratt (som iofs kanske inte är så konstigt efter ett missfall) eller så var ägglossningen igår och försent att testa idag. Ska nog testa varje dag nu så får jag se om det händer något.

Åh kändes så skönt att lägga ÄL-tester bakom sig när man fick plus på stickan och nu är man tillbaka där igen fast ännu mer förvirrande eftersom man inte har en aning när ÄL borde inträffa :(

Tack för svar :)

• Goo

Hur gick det för dig? Kom mensen sedan?

Jag fick ÄL-känningar bara typ 5 dagar efter skrapning (då hade dock fostret varit dött i 4 veckor, så hade kanske påbörjat hormerna innan skrapning?). Tänkte att jag inbillade mig då, men nu, 10 dagar efter skrapning, verkar mensen ha börjat. Jäkligt wierd.

• Anonym (Förvirrad)
    Goo skrev 2016-02-21 22:26:07 följande:

Hur gick det för dig? Kom mensen sedan?

Jag fick ÄL-känningar bara typ 5 dagar efter skrapning (då hade dock fostret varit dött i 4 veckor, så hade kanske påbörjat hormerna innan skrapning?). Tänkte att jag inbillade mig då, men nu, 10 dagar efter skrapning, verkar mensen ha börjat. Jäkligt wierd.

Hmm nu ska vi se här. 18 dagar efter missfallet började fick jag äl-smärta, mycket värre än den jag trodde mig känna av bara en vecka efter blödningen, och de typiska flytningarna och då insåg jag att det inte var ÄL jag kände av redan en vecka efter. Så min ägglossning kom igång 18 dagar efter missfallet, och exakt två veckor efter det kom mensen. Sedan dess har min cykel betett sig normalt, både ÄL och mens har kommit som förväntat.
  • Goo
    Anonym (Förvirrad) skrev 2016-02-21 22:55:23 följande:
    Hmm nu ska vi se här. 18 dagar efter missfallet började fick jag äl-smärta, mycket värre än den jag trodde mig känna av bara en vecka efter blödningen, och de typiska flytningarna och då insåg jag att det inte var ÄL jag kände av redan en vecka efter. Så min ägglossning kom igång 18 dagar efter missfallet, och exakt två veckor efter det kom mensen. Sedan dess har min cykel betett sig normalt, både ÄL och mens har kommit som förväntat.
    Ja, jag börjar nu misstänka att jag har ÄL nu och inte mens. Kom en liten blödning igår kväll, samt mensvärk. Inget mer blod idag, bara mensvärk hela dagen. Har varit jävligt orolig att jag fått nån infektion eller nåt.
    Jag har inte ens tänkt ÄL då jag inte brukar få mensvärk då utan bara bli lite öm. Men nu efter jobbet gjorde jag ett gravtest för att se så hormonerna gått ur kroppen, och ÄL-test. Fick neg på gravtest och positivt på ÄL-tester (gjorde två för de första betedde sig lite konstigt). Så hoppas verkligen på det, för det skulle betyda att det dels inte är något fel i kroppen och dels att kroppen är på väg in i sin cykel igen.
  • Anonym (absolut)

Pga problem vid förlossning fick jag göra ett nytt vul tre veckor efteråt. Kunde då se en mogen äggblåsa. Så allt är möjligt.

Svar på tråden Ägglossning en vecka efter MF?!