Ägglossning en vecka efter MF?!
Hej!
Är det någon här som vet om man kan få ägglossning redan en vecka efter ett tidigt missfall?
Jag fick missfall i vecka 6. Blödde mycket i två dagar och ganska sparsamt i två dagar. På femte dagen efter blödningen började gjorde jag ett VUL och inga rester fanns kvar i livmodern. Skönt mitt i allt elände att kroppen tog hand om det helt själv.
Idag är det en vecka och en dag sedan blödningen började och nu på kvällen har jag haft den typiska ägglossningssmärtan. Sedan jag fick mitt första barn och fick tillbaka mensen har jag haft väldigt bra koll på min cykel och vetat ungefär när ägglossningen ska inträffa, och fått ÄL- smärta som ett brev på posten. Och gångerna vi försökt bli gravida har jag använt ÄL-test och fått positivt.
Och nu ikväll har jag fått denna typiska ÄL-smärta som jag så väl känner igen, men kan man verkligen få ägglossning redan en vecka efter missfallet?
Vi hade tänkt försöka bli gravida så fort som möjligt och jag hade tänkt börja med ÄL-test igen, men har inte börjat än eftersom att jag inte förväntat mig att det skulle komma igång så snabbt.
Förstår att ingen av er kan svara på om jag har ÄL eller inte, men är det någon som varit med om att få ÄL så snabbt efter ett missfall? Eller som vet om det ens är möjligt?
Och är det någon idé för mig att testa med ÄL-test imorgon bitti när jag har ont nu ikväll eller är det försent för ett test att påvisa ÄL om det nu är så att det är ÄL jag känner av nu?
Hoppas någon vänlig själ orkade läsa och vill dela med sig? Känner mig helt besatt av att bli gravid igen :(