• karl78

Avsluta förhållande.

Hej! Vet inte riktigt hur jag ska börja.. För ca 3 månader sedan lämnade jag min dåvarande sambo och fick i samma veva riktigt starka känslor för en annan kvinna. Jag påbörjade självklart inget med den nya kvinnan förrän allt va avslutat med sambon. Den andra kvinnan va även hon mitt uppe i en separation.

Vi började träffas och allt kändes helt fantastiskt tills det att hon började tvivla på om hon hade gjort rätt och avslutade med mig. Jag tog det väldigt hårt och mådde riktigt kast efter det. Efter ett par veckor hörde hon av sig och hade bestämt sig att hon ville träffa mig. Redan då började jag tvivla på mina känslor och blev samtidigt livrädd att hon enbart lämnade sin sambo för mig. Jag tog upp detta med henne och hon övertygade mig att så inte var fallet utan att separationen hade hänt med eller utan mig.

Jag fick tankar om att kanske hon va någon form utav rebound för mig eller jag för henne vilket gjorde att jag fick ångest då jag verkligen hatar att såra någon.

Nu har vi träffats i två månader och jag måste tyvärr säga att känslorna inte finns kvar från min sida. Hon har dock vid flera tillfällen berättat hur fruktansvärt kär och är i mig.

Jag hatar mig själv för att jag förlorat mina känslor för henne och känner mig som ett jäkla svin. Vet inte hur jag ska kunna berätta detta för henne. Tack för att ni läst detta och tack för eventuella råd och tips. Karl

• Svar på tråden Avsluta förhållande.
  • Anonym (H)

Var ärlig och gör slut.

Hon förtjänar också att ha en partner som verkligen vill vara med henne och inte "står ut" för att vara snäll.

• ungbrunett

Gör slut. Du har inte lovat henne något eller lett henne på villovägar. Har du varit tydlig från början så finns det inget hon kan säga. Vidare är det knappast ovanligt att känslor och förhållanden tar slut, det vet ni ju båda efter tidigare separationer. Att sympatidejta någon är väl knappast en hit.

• karl78

Tack för svar. Jag vet att jag måste avsluta relationen och det gör att jag känner mig då himla hemsk. Det är som ni säger inte rätt att fortsätta något för att vara "snäll".

Önskar att det fanns ett sätt så hon inte blir sårad men vet att det inte går att kringgå.

I efterhand förstår jag att det inte va smart att inleda något så snabbt efter en separation men då kändes det så rätt.

Hur avslutar man detta på ett värdigt och respektfullt sätt?

• Anonym (.)

Det enda rätta är väl att vara rak och ärlig. Berätta dina intentioner, att hon är en fin person men att känslorna försvann och att du önskar henne allt gott i livet. Gör det inte på nåt svävigt och veligt sätt så att det finns utrymme för spekulationer om att det kan bli ni igen.

Och lär dig något av det här! Var singel ett bra tag, så att du lär dig vara ensam och reda ut dina känslor kring det.

• ungbrunett
    karl78 skrev 2016-01-04 13:28:24 följande:

Tack för svar. Jag vet att jag måste avsluta relationen och det gör att jag känner mig då himla hemsk. Det är som ni säger inte rätt att fortsätta något för att vara "snäll".

Önskar att det fanns ett sätt så hon inte blir sårad men vet att det inte går att kringgå.

I efterhand förstår jag att det inte va smart att inleda något så snabbt efter en separation men då kändes det så rätt.

Hur avslutar man detta på ett värdigt och respektfullt sätt?

Kan du inte säga det då? Att det kom för snabbt på din separation och att du inte har fått tid att bearbeta det? Ingen människa vill väl vara med någon som inte kommit över sin gamla relation, oavsett om det är för att personen fortfarande har känslor för sitt ex eller om det är helt beroende på en själv.
  • Kar178

När vi började träffas förklarade jag för henne att jag inte ville stressa och kasta mig in i ett förhållande då jag inte kände mig redo. Jag behöver verkligen tid att bearbeta allt som har hänt och hinna landa. Hon förstod det och höll med om att det var en bra idé.

Den senaste tiden har och dock pratat mycket om framtiden och barn m.m. vilket gör att jag känner ångest och krav som jag inte är redo att göra.

Även om det va jag som gjorde slut med min sambo och inte ångrar mitt val är det självklart en känslomässig period i livet. Vi delade många fina stunder och minnen.

• Anonym (:::)

Eftersom hon verkar vilja bli jätteseriös nu så är det viktigt att du gör slut så fort som möjligt, innan hon råkar bli med barn.

Svar på tråden Avsluta förhållande.