• mixied

Deichmann skor. varning för kallt väder

Köpte ett par skor till min dotter på Deichmann sko på port 73 i haninge. Skorna var bra till en början, men sen började problemen med dom. Det blev kallt väder ute! Hur kommer det sig att jag skriver om kallt väder? Jo det hela började med att min dotter kunde gå in i en butik utan att något larm utlöses av larmbågar för att du hon ska gå ut från butiken så tjuter larmet i högan sky, och butiksanställda kommer rusande och tror dom fått fast en tjuv.  Vilket inte är så fallet alls. Detta har hänt nu ett flertal gånger då min dotter varit inne i en butik även med mig, att larmet sätter fart och detta har hänt både då hon ska gå in i buik eller även inget då hon gå in men då hon går ut. Mycket förnedrande för en 15 åring som blir genast ansedd som tjuv av butiken.
    Jag åkte då ut till Port 73 i Haninge med skorna och berättade vad som hänt nu flera ggr. även att vi har fått skorna avlarmade i butik då skorna har utlöst larmet då  dom sett att det är ett par gamla skor som utlöst larmet samt att det inte hjälper med att avlarma skorna då det aktiveras igen och igen... Det som butiken svarar och hjälp jag får är endast. Våra larm kan åter aktiveras vid kyla!!!!(trodde dom skämtade, men icke då)  Har provat ringt upp till Hk för att en form av hjälp och rättelse.  Men det dom kunde erbjuda var ta tillbaka skorna för det priset som var i dagens kassa,Dvs 99 kr.Som är reapris. tack för den hjälpen Deichmann skor .det är verkligen en tröst för min dotter som fått lida för att gå i era skor vid kyla med ett felaktigt larm. Jag är inte snål men nog borde butiken ge dotter ett likvärdiga skor i stället som en ursäkt. Men icke. Så jag kommer aldrig ge min dotter skor från deichmann skor igen. Eftersom man tar en risk att gå i dom vid kallt väder och bli ansedd som en tjuv i andra butiker pga att deras larm aktiveras vid kallt väder. 

• Svar på tråden Deichmann skor. varning för kallt väder
  • Missy81

Vilket tråkigt bemötande du fått. Jag har jobbat på Deichmann och har aldrig hört talas om att larmet kan återaktiveras vid kallt väder! Dock vet jag att vi haft larm som återaktiverats, men det kan ju hända vilket larm som helst. Har varit med om en del sminkprodukter som larmet återaktiverats på. Men att Deichmann skyller på kallt väder låter ju helt sjukt. Prova gå till en annan Deichmannbutik och tala om vad problemet är. Hoppas verkligen ni får ett annat bemötande än det ni fått!

Svar på tråden Deichmann skor. varning för kallt väder