• ElianaE

Massa symptom men negativa tester

Hej!

Dagen innan ägglossning hade min partner och jag mysigt. Fyra dagar efter ägglossning började jag känna att något var annorlunda i kroppen.

Nu, 3 veckor efter att symptomen började är jag på BIM+ 10. Det senaste testet jag tog var på BIM+ 8 och det var negativt liksom de andra jag tagit tidigare. Jag finner detta konstigt eftersom jag känner min kropp väldigt väl och NÅGOT är annorlunda.

Symptomen jag upplever är:

Molande värk till och från varje dag sedan ÄL+4. Mest dova känningar men även stundvis ilningar/hugg nästan varje dag. Svullen mage, främst på kvällen. Hungrig men dålig aptit. Smått smått illamående stundvis. Mina bröst har även varit ömma innan BIM men är inte ömma längre. Nu istället har jag stundvis värk i dem, rejäla hugg liksom.

Det är även värt att nämna att jag fick en liten blödning på BIM men den var mycket mindre än vanligt och höll bara i ett par dagar vilket är ytterst ovanligt eftersom min mens har varit riklig varje månad de senaste 10+ åren.

Kan man vara gravid men helt enkelt vara en av de som ger sena utslag på gravtester??

Mycket tacksam för svar!!! :) har någon upplevt liknande och sedan varit gravid?

• Svar på tråden Massa symptom men negativa tester
  • schober

Hur säker är du på att din ägglossning var när du tror att den var?

• ElianaE

Shober: Väldigt säker eftersom jag alltid känner av min ägglossning samt att jag hade trådaktigt genomskinligt sekret just de dagarna.

Glömde också säga att jag också varit allmänt trött och sovit mer än vanligt, tom mitt på dagen. Och att mina flytningar har varit mer rikliga, tjocka och vita den senaste veckan än de brukar.

• glittersol
    ElianaE skrev 2016-01-04 20:03:39 följande:

Hej!

Dagen innan ägglossning hade min partner och jag mysigt. Fyra dagar efter ägglossning började jag känna att något var annorlunda i kroppen.

Nu, 3 veckor efter att symptomen började är jag på BIM+ 10. Det senaste testet jag tog var på BIM+ 8 och det var negativt liksom de andra jag tagit tidigare. Jag finner detta konstigt eftersom jag känner min kropp väldigt väl och NÅGOT är annorlunda.

Molande värk till och från varje dag sedan ÄL+4. Mest dova känningar men även stundvis ilningar/hugg nästan varje dag. Svullen mage, främst på kvällen. Hungrig men dålig aptit. Smått smått illamående stundvis. Mina bröst har även varit ömma innan BIM men är inte ömma längre. Nu istället har jag stundvis värk i dem, rejäla hugg liksom.

Det är även värt att nämna att jag fick en liten blödning på BIM men den var mycket mindre än vanligt och höll bara i ett par dagar vilket är ytterst ovanligt eftersom min mens har varit riklig varje månad de senaste 10+ åren.

Kan man vara gravid men helt enkelt vara en av de som ger sena utslag på gravtester??

Mycket tacksam för svar!!! :) har någon upplevt liknande och sedan varit gravid?

Dom alternativen som finns är antingen äl senare, jag brukar tex få flytningarna en vecka innan positivt ältest. Och att du kanske får plus senare.

Eller så hade du ingen ägglossning ..vi har det runt 10 gånger per år och därför var mensen konstig och plus lite hjärnspöken på det.

Men jag hoppas på det första
  • ElianaE

Glittersol: tack för svaret! Jag hoppas så klart också på första alternativet men jag vet ju även att hjärnan kan spöka med en. Och är det alt 2 så gör det inget för detta var första försöket och sånt här kan ju ta lite tid. Ska invänta och se hur nästa mens beter sig och fortsätta försöka under tiden :)

• Queen Mehlin

Jag väntar min 4:e nu och med både 3:an och 4:an har jag testat negativt så länge som BIM +7 =)

3:an testade jag sista gången negativt BIM+8 och fick då komma in på gyn för undersökning. Jag hade mensvärk men mensen kom ju aldrig Där tog de ett gravtest som visade positivt! I efterhand så var illamåendet jag hade innan BIM ett graviditetstecken och inte magsjuka som jag trodde då!

Med 4:an så hade jag inga speciella känningar förutom mensvärk men mensen kom ju som sagt aldrig. Testade på BIM+9 och det var ett svagt, svagt positivt resultat =) Så svagt så jag knappt trodde det själv!

Är du osäker, ring gyn och be om en undersökning =)

• SecretlyMe
    ElianaE skrev 2016-01-04 20:03:39 följande:

Hej!

Det låter som en typisk månad utan ägglossning.

Kroppen kan försöka sig på en ägglossning, men om ägget inte uppnår optimal storlek tillbakabildas det. Under tiden har ju kroppen försökt, och man får känningar samt fertilt sekret. Tyvärr ingen garanti på ägglossning :-/

Jag antar att du inte försökt bli gravid i 10+ år? Vi blir aldrig så medvetna om våra kroppar som när vi försöker bli gravida. Och vi åldras, våra ägg åldras.

Det kan även vara så att du haft en sen ägglossning. Jag tänker på dina symtom, såvida du inte är skengravid För symtomen uppkommer av hormonet progesteron som förhöjs efter ägglossning. Dessa symtom liknar gravidsymtom för att progesteronet är även det dominerande hormonet vid graviditet. Vi kan inte skilja dessa symtom åt, hormonet finns där oavsett om vi är gravid eller inte. Det enda sättet att veta är när testet ger utslag på hcg, och tyvärr har du inte gjort det :-/

Vi får hoppas att din blödning var en s.k mellanblödning, och att du plussar inom ett par dagar. Lycka till!
  • Cilla93
    LissyLisette skrev 2016-01-04 20:07:32 följande:

Graviditetstesten nuförtiden är väldigt pålitliga. Visar de neg så är det neg.

Nej det stämmer inte. Ett graviditetstest som visar positivt är nästintill alltid positivt, men får man negativt på ett test en dag kan man mycket väl få positivt några dagar senare.
Svar på tråden Massa symptom men negativa tester