• Dupis

    Er erfarenhet av Egypten??

    Kollar runt lite på resor. Har hittat två alternativ de datum vi vill åka. Ena är Alf Leila Wa Leila Waterpark, Hurgada.

    Det andra är Waterworld Makadi beach. Någon som varit på dessa? Vad tyckte ni? Äldsta barnet är 11 år.

  • Svar på tråden Er erfarenhet av Egypten??
  • Drottningen70

    Skulle inte ens tänka tanken att i dessa tider åka till den delen av världen, med mina barn...

  • Sisisisi

    Jag var med barnen på Leila för några år sedan. Allt var fantastiskt förutom folket :( Inte alls lika trevliga och gästvänliga som i många andra länder. Men snorklingen var fantastisk! Barnen älskade vattenlekparken på grannhotellet som man hade fri tillgång till. Åker jag tillbaka till Egypten någon gång så skulle jag åka tillbaka till Leila :)


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Mymlan1986

    Jag skulle inte åka till Egypten nu, alldeles för oroligt. Dessutom skulle jag heller aldrig åka tillbaka dit efter en vecka i Sharm el Sheikh för några år sedan. Otrevliga människor, smutsigt osv...

  • Jurdismak

    Vi har också bra erfarenheter av Leila. Hurghada är dock en riktig turisthåla, det finns absolut inget att göra där annat än att hänga på hotellen - så åk inte dit om du vill "se Egypten". Vi var fyra dagar där och åtta dagar på runtresa längs Nilen, det kändes lagom.

    Men... Jag brukar inte vara nojig, men jag skulle faktiskt också dra mig lite för Egypten just nu. Även om det är lugnt på turistorterna så avråder UD från resor till stora delar av landet i övrigt, och oroligheter kan blossa upp snabbt.

  • Dupis

    Vi har igen tanke på att åka runt i Egypten och därför vill vi ha ett hotell som man kan bo en vecka på utan att tröttna :)

    Oroligheterna har vi tittat och läst mycket om. Erfarenheten hos folk vi känner som varit där nere är att det varit lugnt (turistorter) och UD avråder från stora delar med undantag av bland annat Hurgada. Det tillsammans med att resbolagen låter resor gå dit gör att vi känner trygghet i att eventuellt åka dit.

  • Anonym (Nätter)

    Vad tycker kvinnorna om skandinaviska killar?

  • Anonym (Nätter)
    Anonym (Nätter) skrev 2018-07-25 16:18:18 följande:

    Vad tycker kvinnorna om skandinaviska killar?


    Någon som vet eller är det helt omöjligt att veta
  • Anonym (Mango)

    Det är mycket våldtäkt i Egypten. Speciellt gruppvåldtäkter.

Svar på tråden Er erfarenhet av Egypten??