• Anonym (tjockis)

Strand-/badkläder ryggvalkar

Jag är en smula överviktig och har rejäla valkar på ryggen :( jag har dom även om jag inte är såhääär överviktig men dom är förstås värre nu. Dom finns där även om jag inte har BH på mig, big time! Men förstås ännu värre med BH. Jag använder ett shape-linne som jag viker dubbelt på mitten och på så vis lyckas jämna till en del på ryggen. Annars syns det så väldigt genom kläderna.

Nu ska vi utomlands och det är troligen ganska varmt och dom andra (smala förstås :( ) vill att jag ska bada i havet. Men VAD ska jag ha på mig?! Tipsa mig om passande badplagg (en sport-BH funkar ju istället för en vanlig bikini t.ex). Den måste räcka ryggvalkarna!

• Svar på tråden Strand-/badkläder ryggvalkar
  • Anonym (!)

Tips från en supertjockis. Sluta bry dig vad andra tycker. Ha på dig det du tycker är snyggt. Finns annars snygga badlinnen som håller in valkar rätt bra om det är för din egenskull du vill dölja valkar.

• Anonym (Normal man)

En helt vanlig baddräkt gör de flesta kvinnor snyggare.
    Om du har ljus hy ska baddräkten vara mörk, svart är aldrig fel.
    Undvik "tjockismönster" t.ex blommigt, för det funkar inte. Enfärgat är bäst.

• Anonym (maja)

Testa bikinilinne. Det funkar för mig och döljer valkar både här och där.
    Finns att köpa lite överallt, bland annat på details. Mitt bästa kommer faktiskt från Lindex, men det är nog inte baddräktssäsong där än.

Och jag bifaller de råd du har fått ovanom att inte bry dig så mycket! Du är fin som du är!

• Anonym (tjockis)

Tack för hjälpsamma och gulliga svar!

• Anonym (maja)

Jättefint linne!
    Nu vet jag inte hur du ser ut, eller om linnet du har beställt är vid nertill, men jag brukar ha mina linnen med hipster/boxertrosor, så att inte både linnet och kjolen liksom vippar utåt.
    Testa det!
    Du kommer att vara supersnygg på stranden!

Svar på tråden Strand-/badkläder ryggvalkar