• maneten

Hur länge hade era knoddar magknip?

Vår Filip har haft en del problem med sin mage och är snart 7 veckor, jag har hört lite olika bud på när det brukar vända så därför undrar jag hur länge det satt i för er som haft kolik/magbesvär? Vi vet inte säkert om det är kolik men å andra sidan så verkar ingen veta exakt vad kolik är heller men knip i magen har han iaf och även om det blivit lite bättre nu än några veckor sen så är det fortfarande en hel del gråt och gnäll, särskilt på eftermiddagar/kvällar. Jag hoppas att det snart vänder för det är så jobbigt att se honom lida av sin onda mage....

• Svar på tråden Hur länge hade era knoddar magknip?
  • Cassanna

Vår tös hade 3 månaders kolik! Bara någon dag innan hon blev 3 månader så vände det o hon blev en helt annan flicka...*skönt*
    Så det blir bättre...Ha tålamod

• maneten

Oki, ja jag har hört att det brukar försvinna runt 3 månader så jag hoppas på det, det är ju "bara" en månad kvar snart och vi har ju stått ut i nästan två nu så det går nog att klara en till. Det har ju blivit mkt bättre nu än när han var bara några veckor iaf, även om det ibland är riktigt jobbigt när han bara är ledsen....

• maneten

Man är dock intresserad av att se hur det ser ut i verkligheten, om det verkligen är så att det försvinner vid 3 månader eller om det ibland sitter i mkt längre eller kortare....

• Cassanna

Det kan bli längre...Jag har hört att det finns 6 månaders o 9 månaders kolik också...så vi håller tummarna på att det bara är 3 månaders kolik o att våra små slipper de andra

• piffochpuff

Alla våra 4 barn har haft skrikperioder på kvällarna fram till 5-6 mån tror jag. Om det var kolik vet jag inte, men de hade ont i magen några timmar på kvällen från kanske 1 mån till ca 5-6 mån. Det var definitivt längre än 3 mån iallafall. När äldsta barnet var liten blev vi lite stressade av det, men med de andra så var vi så inställda på det så det kändes inte så jobbigt. 3:an o 4:an är tvillingar, så med dem satt vi med varsin tjej i soffan på kvällarna o tittade på textade filmer (så vi skulle hänga med på vad som sas, hörde gjorde vi ju inte pga högröstade damer o jag minns faktiskt inte den tiden som så jobbig, vi var som sagt var inställda på det.

Hoppas att det ger sig snart för er lille kille, hursom helst är det ju inget roligt när de har ont!

• Lillan7704

Vår dotter är 3,5 månad och har haft/har fortfarande ibland, något kollikliknande, började när hon var ca 1,5 månad..
    Vi köpte minifom på apoteket och det har hjälp mycket! Hon har inte lika mycket knip längre och hon får ut i stortsett alla gaser hon har i magen..

Testa det! Det var vår BVC-sköterska som rekomenderade det så det är inget farligt att ge!

Lycka till!

• Tesan81

tills hon vart 4 månader :-/

Svar på tråden Hur länge hade era knoddar magknip?