• Flunke­n
    Äldre 6 Jan 10:14
    5968 visningar
    54 svar
    54
    5968

    Varför är Dildos och vibratorer OK för kvinnor medans Knulldockor/Barbaras för män inte OK

    Jag är själv en stor förbrukare av dockor,barbaras samt nu på senare tid även en realdoll.

    Är en helt normal man i 50 års ålder med fru och barn och hyser inget agg mot kvinnliga könet eller något hat mot feminister eller så.

    Frågan är varför man blir kallad för sjuk i huvudet när jag berättar att jag använder leksaker i sängen.

  • Svar på tråden Varför är Dildos och vibratorer OK för kvinnor medans Knulldockor/Barbaras för män inte OK
  • Äldre 6 Jan 10:23
    #1

    Jag tycker inte det är något konstigt eller fel med de leksaker du använder i sängen. Men, en dildo och en realdoll är ganska långt ifrån varandra, killar som använder andra leksaker som lösfittor, fodral eller pluggar får nog inte höra de saker du får. Jag tror att det har att göra med att Barbaras och realdolls simulerar en hel människa och inte bara ett kön eller något man behöver för att nå till den sköna punkten. Kvinnor som har realdolls och liknande får nog också tyvärr höra tråkiga saker, så det har nog inte med män och kvinnor att göra utan vilka leksaker man använder.

  • Anonym (...)
    Äldre 6 Jan 10:26
    #2
    -1 +4

    För att kvinnors sexualitet alltid är ljuv och vacker, och mäns alltid är äcklig och vulgär. Ytterligare en av baksidorna med att vi skiljer könen åt och att vissa beteenden inte är ok enbart om man är av ett visst kön.

  • kusinv­itamin
    Äldre 6 Jan 10:31
    #3
    -1 +1
    Anonym (...) skrev 2016-01-06 10:26:20 följande:

    För att kvinnors sexualitet alltid är ljuv och vacker, och mäns alltid är äcklig och vulgär. Ytterligare en av baksidorna med att vi skiljer könen åt och att vissa beteenden inte är ok enbart om man är av ett visst kön.


    Visst är det så.
    På apoteket kan man tex bara köpa sexleksaker för kvinnor men ej för män.

  • Flunke­n
    Äldre 6 Jan 10:48
    #4
    Anonym (...) skrev 2016-01-06 10:26:20 följande:

    För att kvinnors sexualitet alltid är ljuv och vacker, och mäns alltid är äcklig och vulgär. Ytterligare en av baksidorna med att vi skiljer könen åt och att vissa beteenden inte är ok enbart om man är av ett visst kön.


    Det är ett arv i våra gener som styr detta.. Mannens kön är ful och äcklig medans kvinnas är vacker och attraktiv!

    Det tillhör vår sociala spel mellan kvinnor och män där mannen ska åtrå kvinnan för fortplantning och kvinnan ska kunna hålla kontrollen och makten ?
  • Äldre 6 Jan 10:53
    #5
    +1

    Men varför berätta för nån att du använder dessa över huvud taget?? Det angår ingen!

  • Äldre 6 Jan 10:59
    #6
    Anonym (...) skrev 2016-01-06 10:26:20 följande:

    För att kvinnors sexualitet alltid är ljuv och vacker, och mäns alltid är äcklig och vulgär. Ytterligare en av baksidorna med att vi skiljer könen åt och att vissa beteenden inte är ok enbart om man är av ett visst kön.


    Ljuv och vacker!? Jag har fått höra så fruktansvärt många gånger att jag är äcklig, ett freak, för kåt, snuskig osv. för att jag bejakar min sexualitet! Om du känner folk som alltid tycker en kvinnas sexualitet är ljuv och vacker så får du faktiskt dela med dig lite :)
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 6 Jan 11:00
    #7

    Oj, jag har precis motsatt intryck! Män får gärna vara kåta och "snuskiga", inte kvinnor. Att kvinnliga sexleksaker finns på apoteket tror jag handlar om att det är mindre "hotfullt". Men dildos och vibratorer kan ju användas av män också, behöver inte alls vara bara "kvinnligt". Hur man ser på sin egen respektive det motsatta könets sexualitet är nog väldigt olika från person till person. Tycker att vi kvinnor kan lära oss mycket av männens inställning till sina könsorgan och sin sexualitet. Vi har så mycket hämningar och skam som inte behövs!

  • Anonym (Anony­m signat­ur)
    Äldre 6 Jan 11:09
    #8
  • kusinv­itamin
    Äldre 6 Jan 11:09
    #9
    +1
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-06 11:00:24 följande:

    Oj, jag har precis motsatt intryck! Män får gärna vara kåta och "snuskiga", inte kvinnor. Att kvinnliga sexleksaker finns på apoteket tror jag handlar om att det är mindre "hotfullt". Men dildos och vibratorer kan ju användas av män också, behöver inte alls vara bara "kvinnligt". Hur man ser på sin egen respektive det motsatta könets sexualitet är nog väldigt olika från person till person. Tycker att vi kvinnor kan lära oss mycket av männens inställning till sina könsorgan och sin sexualitet. Vi har så mycket hämningar och skam som inte behövs!


    En lösfitta är hotfull men inte en dildo?
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 6 Jan 11:13
    #10
    +1

    Inte rent objektivt såklart :) JAG tycker inte det men jag tror att det känns mindre "snuskigt" med en dildo, rent allmänt. Mäns sexualitet betraktas ju som mer hotfull av samhället, eller ser du på det annorlunda?

Svar på tråden Varför är Dildos och vibratorer OK för kvinnor medans Knulldockor/Barbaras för män inte OK