• lisen32

Clara eller Klara?

Vi börjar landa i namnet C/Klara till vår kommande dotter. Vilket gillar du mest? Klara eller Clara? :) Andra tankar om namnet?

• Svar på tråden Clara eller Klara?
  • Milleman

Jag tycker båda är fina men hade nog självt valt Klara :) fördelen med det är att barnet och kompisar kommer bokstavera rätt för de hör ju K i början.
    Fördel med Clara är att det inte i text kan förknippas med ordet klara.

• charlie00

Klara utan tvekan! Enda gången Clara är att föredra är som "Milleman" säger, i text. Dock stavas ju alltid namn med stor bokstav!

• lisen32

Tack! Håller med om Klara, att det är enklare på något sätt! Men får ni lite associationer till "klara färdiga gå"? :)

• lisen32
    Kristallkronan skrev 2016-01-06 20:32:55 följande:

Clara! Det heter jag. ;)

Kul :) alltid gillat ditt namn?
  • Anonym (Självklart Klara)

Klara, läste det andra som Ci ara alltså med i och inte med l men jag kanske behöver glasögon!)

• fluu

Jag gillar båda, men tycker att namnet utstrålar olika egenskaper. Klara känns mer rejält och tufft och Clara sirligare och vackrare.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (...)

Jag har funderat på samma sak och nog kommit fram till att jag föredrar Klara =)

• lisen32

Intressant! :) lutar lite mer åt klara men båda är fint!

• Roxy81

Våran lilla tös (tre veckor gammal) ska döpas till Klara me K. Vi bestämde namnet i somras och var rörande överens om att det ska stavas med K. Känns mer klassiskt och håller i längden. :)

• Anonym (Clara med C?)

Risk att Claror behöver säga " Clara med C"?

• Josephine96

Clara ser bäst ut. Det ser liksom ut som ett vackert namn som passar i alla åldrar. Klara ser mer ut som ett vanligt ord för mig eller möjligtvis en högstadie tjej.

• Donna85

Jag har alltid sagt att om vi får en flicka ska den heta Clara, tror jag föredrar med C just för att det ska skilja lite från "klara, färdiga, gå" ;)

Nu väntar vi tredje barnet och hoppas på en flicka denna gången!

Svar på tråden Clara eller Klara?