• Anonym (Body guard)

Hur ska kvinnor skydda sig mot män i grupp?

Det är inte många som kan ha missat det relativt nya tillvägagångssättet hos invandrade män som i grupper av 5-10 eller fler personer omringar kvinnor och sen gör allt från att tafsa, våldta, råna och misshandla dom här kvinnorna.

Jag frågar djupt oroad för alla kvinnors skull; Vad ska vi göra rent praktiskt om vi blir omringade av ett flertal män? Går det ens att göra något eller är det bara att hoppas på det bästa? Måste vi gå med vråltajta jeans (som blir svårast att få av för avskummet) och gympadojjor så fort vi går ut så att vi ska ha en chans att springa därifrån? Det här tillvägagångssättet verkar hålla på att bli ganska vanligt vare sig det är på en centrumparkering mitt på dagen eller utanför en bar på kvällen så hur skyddar vi oss?

Seriösa svar tack!

• Svar på tråden Hur ska kvinnor skydda sig mot män i grupp?
  • Anonym (***)

Ganska vanligt?

Ok, vilka media läser du? Och på vilka parkeringsplatser är det ganska vanligt med massvåldtäkter i Sverige?

Men jag har ett råd till dig. rösta på SD så slipper vi detta. Det har jag själva läst både här på FL och på SD.s egna forum, Avpixlat. (Förresten, en röst på SD löser alla andra problem också)

• Smecker

Om du hade varit seriös med din önskan att ha en diskussion om ämnet skulle du inte lagt tråden i anonyma diskussioner.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Beppe)

Är du ensam eller med en väninna och omringas av en grupp så är du automatiskt i ett tydligt underläge. Det måste du bryta genom att gå på offensiven. Var aggressiv, skrik högt. Blir de närgågna så är det bara att vara brutal - sikta mot ögon och struphuvud. Klös som fan. Sparka mot knän/underben eller skrev. Även rovdjur flyr om bytet gör kraftigt motstånd, det är självbevarelsedrift.

Visst, har du gympadojor kan du lättare springa undan. Risken är att de springer fortare och fäller dig (flyende byte). Om du springer fort nog ska du INTE söka skydd bland folkmassor, för ju större grupp desto större risk att folk vänder ryggen till (nån annans ansvar). Sikta isf på ett etablissemang eller ett mindre sällskap människor.

Jag har inga illusioner om lagen. Som ensam kvinna kan du lätt hävda självförsvar mot ett gäng presumtiva våldtäktsmän. Förlorar de ett öga kan du alltid hävda att du bara försökte örfila dem. Är de dessutom bruna i hyn så kan du vara ännu tryggare i att polisen är på din sida efteråt. Kom ihåg att det fortfarande är väldigt svårt att få en våldtäktsman fälld i domstol år 2016, tyvärr.

• Anonym (Body guard)
    Anonym (Beppe) skrev 2016-01-06 17:23:53 följande:
    Är du ensam eller med en väninna och omringas av en grupp så är du automatiskt i ett tydligt underläge. Det måste du bryta genom att gå på offensiven. Var aggressiv, skrik högt. Blir de närgågna så är det bara att vara brutal - sikta mot ögon och struphuvud. Klös som fan. Sparka mot knän/underben eller skrev. Även rovdjur flyr om bytet gör kraftigt motstånd, det är självbevarelsedrift.

Visst, har du gympadojor kan du lättare springa undan. Risken är att de springer fortare och fäller dig (flyende byte). Om du springer fort nog ska du INTE söka skydd bland folkmassor, för ju större grupp desto större risk att folk vänder ryggen till (nån annans ansvar). Sikta isf på ett etablissemang eller ett mindre sällskap människor.

Jag har inga illusioner om lagen. Som ensam kvinna kan du lätt hävda självförsvar mot ett gäng presumtiva våldtäktsmän. Förlorar de ett öga kan du alltid hävda att du bara försökte örfila dem. Är de dessutom bruna i hyn så kan du vara ännu tryggare i att polisen är på din sida efteråt. Kom ihåg att det fortfarande är väldigt svårt att få en våldtäktsman fälld i domstol år 2016, tyvärr.
    Äntligen lite matnyttiga tips! Tänkte på det här med att försöka klösa ögonen ur någon eller trycka in fingrarna i ögat hur svårt är det egentligen i ett skarpt läge? Fast iofs dom där fega, vidriga så kallade männen har ju inga problem med att fem stycken håller fast en kvinna medans fem andra förgriper sig på henne så det kan bli svårt att klösa ut några ögon när man hålls fast.

• Anonym (Rädd)

Om man kissar på sig eller skiter på sig av skräck tappar de sugen och drar.

• Palestrina
    Anonym (***) skrev 2016-01-06 16:58:55 följande:

Ganska vanligt?

Ok, vilka media läser du? Och på vilka parkeringsplatser är det ganska vanligt med massvåldtäkter i Sverige?

Men jag har ett råd till dig. rösta på SD så slipper vi detta. Det har jag själva läst både här på FL och på SD.s egna forum, Avpixlat. (Förresten, en röst på SD löser alla andra problem också)

TS röstar nog redan på SD.
  • Anonym (Nervös)

För att vara helt ärlig så är det detta som skrämmer mig i dagsläget. Jag är inte rädd för mycket, men galna muslimer är jag faktiskt rädd för.

I Sverige har kvinnor jobbat stenhårt för kvinnans frigörelse, rätt till barnomsorg, rätt till att arbeta, rösträtt osv.
    Sedan kommer det nu en massa människor - både män och kvinnor, som ligger århundraden efter i dessa frågor.
    Helt plötsligt måste kvinnor tänka sig för innan de går ut. Vilket område de är i, vad de har på sig, vad klockan är osv.
    Är det så här vi vill ha det? Vill vi att våra barn ska växa upp till det här? Är det meningen att vissa områden i landet ska ramla tillbaka flera hundra år i tiden?

Påstå inte att det inte förekommer i Sverige för det gör det. Åk till de mest invandrartäta förorterna till landets storstäder så är där helt egna regler och lagar som råder.
    Den stackars muslim som konverterad blir dödshotad - är då islam en kärlekens religion?

Hur sjutton ska vi få dessa män OCH kvinnor att förstå att i Sverige beter man sig inte så här? Är det verkligen värt att ha full religionsfrihet när vissa inte kan vara toleranta mot andra religioner eller oliktänkande över huvud taget? 

Och kom inte dragandes med att Kristendomen har varit våldsam den med för det är inte aktuellt i dag. Vad som hände för 50 år sedan eller 300 år sedan är inte riktigt relevant i dagens samhälle och bara för att någon annan har begått en dumhet så berättigar det inte andra till att göra samma dumhet eller ännu grövre saker.

Det som räknas är idag.

Svar på tråden Hur ska kvinnor skydda sig mot män i grupp?