• Äldre 6 Jan 21:23
    1094 visningar
    5 svar
    5
    1094

    "Våningssängar" för barn

    Nån som har erfarenhet av de här "våningssängarna" för barn?

    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80253809/

    jysk.se/sovrum/vaningssang-dagbadd/loftsang-odder-90x200cm-vittvattad

    Åsikter? Fördelar/nackdelar?

  • Svar på tråden "Våningssängar" för barn
  • Äldre 6 Jan 21:28
    #1

    Jag har ingen erfarenhet av just dem, men vi har våningssäng till 11- och 5-åringen. 11-åringen är här v h kan tilläggas. Då jag nattar 5-åringen har jag märkt att det är lätt att slå huvudet i den övre sängen när man ska resa sig, så det skulle jag rekommendera er att mäta. Dessutom vill gärna både 5- och 2,5-åringen klättra upp för stegen samt hänga i ribborna i sängen över då hon har en resårbotten och det blir ett större avstånd upp. 

  • Äldre 6 Jan 21:41
    #2

    Bägge sängarna är av loftsängsmodell. En enkelsäng på extra långa ben. Högsta punkten på sängarna är 116 respektive 114cm så det är rätt långt upp till taket  

  • Äldre 7 Jan 17:25
    #3
    Vi har en Kura i sonens sovrum, med en madrass även på golvet så den kan ses som en väldigt låg våningssäng Jag tycker att den funkar bra för mindre barn eftersom den inte är så hög. Vi har ett sånt sängtält högst upp, där sonen sover, och nedtill har vi stängt till så att det blir som en koja.
  • Äldre 7 Jan 19:13
    #4

    Du tycker inte den är ranglig? Fick höra från en kompis att hennes kompis haft den till sin 3åring men att det slutat med att de fick dra i rejälare skruvar. De kan ju ha fått ett måndagsexemplar så vill gärna höra med andra hur de upplevt den.

    Färgmässigt går Kura bättre ihop med övriga rummet men det verkar enklare att både leka och städa under sängen från jysk eftersom den inte har ramen.

  • Äldre 7 Jan 19:43
    #5

    Nej, den har inte blivit ranglig alls, vi har haft den i 4-5 år

Svar på tråden "Våningssängar" för barn