• Blackie

Väder på Gran Canaria eller Teneriffa under februari?

Hej! Ska åka iväg med min kärlek nu under februari och vi är två personer som älskar att strosa runt, käka ute och bara mysa. Inget vilt partyliv mao. Vilken ö rekommenderar ni oss att åka till? Gran Canaria eller Teneriffa? Hur är vädret i feb? Läste att tempen låg på 19-21 grader, var detta tillräckligt för er? Vi gillar inte när det är kokhett men vill ju gärna bli gyllenbrun, såklart. :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Väder på Gran Canaria eller Teneriffa under februari?
  • Daphnia

Var på gc februari 2014. Vi hade mellan 19 och 27 grader. "Typisk svensk sommar", men utan regn. Var perfekt för oss just då (jag var gravid). Solade, men badade inte. Havet var kallt och de tempererade poolerna på hotellet likaså.

• kinokino

Har varit på båda ställen och det är ungefär samma, så ort spelar inte så stor roll tycker jag. Om det däremot endast är ni två hade jag valt ett hotell utan all inclusive. Ofta många barnfamiljer och inte så mysigt. Mycket bättre att hitta mindre ställen utanför turiststråken att äta på. Bättre service och större variation samt hög mysfaktor!!

• Blackie
    kinokino skrev 2016-01-06 22:50:36 följande:

Har varit på båda ställen och det är ungefär samma, så ort spelar inte så stor roll tycker jag. Om det däremot endast är ni två hade jag valt ett hotell utan all inclusive. Ofta många barnfamiljer och inte så mysigt. Mycket bättre att hitta mindre ställen utanför turiststråken att äta på. Bättre service och större variation samt hög mysfaktor!!

Norra eller södra delen? Något specifikt hotell du kan tipsa mig om? :)
  • Blackie
    Daphnia skrev 2016-01-06 22:47:38 följande:

Var på gc februari 2014. Vi hade mellan 19 och 27 grader. "Typisk svensk sommar", men utan regn. Var perfekt för oss just då (jag var gravid). Solade, men badade inte. Havet var kallt och de tempererade poolerna på hotellet likaså.

Det låter härligt. Vart på GC var du? :)
  • kinokino

Vädret när vi har varit iväg har varit 22-25 grader och 20 grader i vattnet. Som en bra svensk sommar. Gillar inte heller när det blir +30 grader.

• kinokino

Sun Agustin och Puerto Rico. Typiska turistställen alltså. Men åker man en vecka är det helt okey. :)

Lanzarote är också helt okey och ungefär samma väder. Har ni möjlighet så res före sportloven börjar i Sverige. Priserna dubblas..

• Daphnia
    Blackie skrev 2016-01-06 22:53:27 följande:
    Vi var i Playa Ingles. Skulle rekommendera costa meloneras. Där tar vi hotell nästa gång! :)
  • Daphnia
    Blackie skrev 2016-01-06 22:53:27 följande:
    Vi bodde i Playa Ingles. Skulle rekommendera Costa Meloneras. Där tar vi hotell nästa gång! :)
Svar på tråden Väder på Gran Canaria eller Teneriffa under februari?