• Anonym

Någon mer som har problem med RIKLIG mens???

Sedan jag fick Angelica så har mensvärken helt försvunnit, men istället har jag fått mycket rikliga blödningar i samband med mens. Det går endast att använda nattbindor eftersom blödningarna är så rikliga och det kommer till och med koagler (blodklumpar). Det börjar alltså bli olidligt och nu då det är sååå varmt kan jag inte bada eftersom den mest absorberande tampongen inte är tillräcklig nog, utan jag läcker.
    är det någon mer än mig som lider av detta och vad kan jag göra???

• Svar på tråden Någon mer som har problem med RIKLIG mens???
  • Elisa

Skulle inte alls vara anonym. Ursäkta, men ibland glömmer man bort sog...

• missteddy

jag har samma problem som dej jag köpte syklo-f eller vad heter på apteket och de funkar. fick mycket mindre mens

• Elisa

Vad är det för något? Piller att intaga som gör att mensen minskar, eller? Blev nyfiken.

• bambigirl

Tampong problemet borde du kunna komma runt genom att köpa en menskopp, som man kan bada med. Jag älskar min!
    www.menskopp.se

cyklo-f finna på apoteket och ska leda till mindre mens.

• Jennelii

Ja jag har oxå massor..inte nu förstås eftersom jag är gravid =) Men annars....cyklo-f är jättebra, men dyrt o jag använder det bara när jag ska resa eller nåt. Men jag blöder inget på nätterna (det rinner inte ut) men när jag kliver upp är det bara järnet till toaletten och då bara skvalar det av blod, hur mkt som helst. Usch... =(

• zandra20

Jag har det när jag har min mens, och fick ät amkt tabletetr för värken och för att jag skulle blöda mindre.....

• wicked

Cyklo-F eller Cyklokapron har jag testat. Jag har lidit av kraftiga menstruationer sedan jag var tonåring. Men inga av dessa mediciner fick min mens att minska i mängd, det blev bara mer "slemmigt" och trådigt.

Jag kan rekommendera dig att aldrig börja använda kopparspiral heller, det blev bara ä n n u värre!!

P-piller är det enda som hjälpt mig, men pga ålder och rökning har jag valt att sterilisera mig istället, och den rikliga mensen kvarstår.
    Jag blöder som en nyslaktad gris de två första dagarna, genom alla kläder och allt jag sitter på. Men är det inte helg och jag är på jobbet så kör jag med både tampong och binda. Läcker tampongen så fångar bindan upp det. Sen kan man ju springa och byta båda dessa ofta.

Hoppas det kanske funkar med cyklo-F för dig, trots allt.

*kram*

• missteddy

för mej funkade det därimot men jag tror det är mycket person till person.om du vill testa det så fråga på apoteket de vet var de är

• student

Det där med menskoppen var ett underbart förslag. Har redan beställt en! Om man är missnöjd kan man ju se det som att man ändå tjänade in tampong och bindorpriset. för 20 kr under tre månader kommer man aldrig undan annars.

Är inte koagler vanligt att ha? Har alltid det och har undrat många gånger vad det är för ngt...

• Elisa

Skönt att inse att man inte är ensam om det här problemet. Dessutom har ni gett mig ett och annat råd som är värt att pröva. Tack så mycket för det!
    Apropå spiral, finns det möjligen någon därute som provat eller som har hormonspiral? Har det hjälpt er? Funderar på om det kan vara något för mig, men jag är lite velig
    Jag lider verkligen just nu i denna värme - inte alls kul
    Det är ju typiskt att man aldrig kan få en "normal" menstruation, i tonåren och fram tills jag födde Angelica hade jag svåra smärtor men lite blödning. Nu är det tvärtom!
    Någon som provat något annat eller som bara kan ge mig stöd/råd?

Svar på tråden Någon mer som har problem med RIKLIG mens???