• Anonymreceptionist

Får bara ut någon ml med elektrisk bröstpump :( vill öka produktionen

Hej!

Lång historia kort så drog aldrig amningen med sonen igång "på riktigt" och det var bara problem efter problem vilket gjorde att han först delammades sedan födseln till att sedan nästintill bara flaskmatas med ersättning. Han gillar fortfarande närheten det ger på natten men då snuttar han snarare än äter. Försöker jag nu amma honom på dagen före ersättnibg blir han vansinnig, tar-släpper-tar-släpper och gnäller. Förstår att utdrivningsreflexen inte kommer med en gång men det största problemet är att jag inte har tillräckligt med mjölk, typ inget. Då jag känner att jag gav upp för lätt hade jag velat öka produktionen igen och har därför köpt en elektrisk bröstpump (medela swing) och pumpar nu varannan timme (kanske var 3:e på natten) så jag sätter alarm varje gång. Saken är den att jag får bara ut någon ml sammanlagt och då har jag suttit en kvar på vardera bröst! Det kommer bara några droppar och ibland någon sorglig stråle. Är det utdrivningsreflexen som spökar eller kan det vara så tomt bara? Kommer det bli bättre? Är inne på dag 2 med detta nu men ser ingen förbättring mängdmässigt hittills. Handmjölka ger samma resultat för mig. När jag pumpade med manuell någon vecka efter födseln fick jag ändå ut ca 20-30 ml på samma tid. Ge mig gärna några tips på att öka eller vad jag kan tänkas göra för fel eller om någon varit med om samma sak och det bara är att kasta in handduken.

Svar på tråden Får bara ut någon ml med elektrisk bröstpump :( vill öka produktionen