Bra och nyttig mat enligt mig är rena livsmedel utan massa trams i. Halvfabrikat och sådant med superlånga innehållsförteckningar åker inte in i mitt kylskåp. Jag betalar gärna för bra mat. Känns inte bra att, ens vid undantagsfall, proppa i mig massa skit. Då och då kan det hända att jag äter en pizza eller en hamburgare, även om jag inte tycker det är speciellt gott. Äter MYCKET grönsaker. Kanske en frukt per dag, oftast banan eller kiwi. Dricker aldrig läsk och äter aldrig godis. Någon gång i månaden kanske choklad. Alkohol sparsamt, kanske en kväll i månaden. Äter mycket hellre potatis och rotfrukter framför pasta. Avskyr pasta. En del vegetariskt, oftast till lunch. Ogärna mjölprodukter, men kanske någon gång i veckan att jag äter en smörgås eller så. Tänker på protein och är inte rädd för fullfeta mejeriprodukter. Har lärt mig den hårda vägen att inte utesluta någonting men vet samtidigt vad som är bra och inte och gör i undantagsfall medvetna val att äta saker som inte är det mest hälsosamma. Tränar mycket och det gör att jag inte får ångest av att äta en bulle ibland. Har nog en ätstörning, men den lindras allt som oftast av att jag tränar regelbundet. Är helt övertygad om att jag äter mer hälsosamt än de flesta och har blivit väldigt medveten i och med allt mixtrande jag tidigare hållt på med. På ont och gott alltså.