• Tihi

Hur länge är det normalt att vara däckad av influensa?

Om man har fått influensan och inte bara en förkylning hur länge är det vanligt att vara så däckad att man knappt orkar ta sig ut sängen för mer än det nödvändigaste?

• Svar på tråden Hur länge är det normalt att vara däckad av influensa?
  • Fjäril kär

Minst en vecka. Är det den stora influensan som kommer varje år får man nog räkna med ett par veckor som man kan vara riktigt illa däran och behöva ligga till sängs. 

• Flexiban

Flera veckor låter inte normalt?!

Jag skulle säga att man är däckad i 3-5 dagar och helt på benen efter en vecka. Sen kanske man går runt och snörvlar eller hostar ett par veckor, utan att allmäntillståndet påverkas.

• Flisan79

Vi hade årets influensa före jul. Min man drabbades hårdast. Han var riktigt dålig from 10 dec tom någon/några dagar efter jul. Så minst 2 veckor. Han är forfarande inte helt återhämtad men själva sjukdomen är borta. Man kan dock känna sig trött/svag 2-3 veckor efteråt.

En av döttrarna var sjuk ca 2 v fast hon klarade vara uppe. Vi andra var sjuka 3-7 dagar ca.

• Pentra

En dryg vecka är inte alls ovanligt...om man inte kurerar sig genom att ta 1 gram C-vitamin varannan till var tredje timma dygnet runt tills man blivit frisk. ... /Pentra

• mammalovis

Jag brukar ligga med hög feber uppåt en vecka, sedan dröjer det oftast ytterligare någon/några veckor innan man är fullt återställd.//

Svar på tråden Hur länge är det normalt att vara däckad av influensa?