• annielolisa

Kan blodet ändå betyda något?

Har haft bruna blödningar från och till sedan 23:e december, är gravid i vecka 7+3 idag. Har fått dem uppkollade vid två tillfällen, allt har sett fint ut, bebis hjärta har slagit och hinnsäcken har varit fin, modermunnen sluten osv. Idag kom lite färskt blod, turligt nog hade jag VUL inbokat sedan tidigare på e.m
    Återigen ser allt fint ut, bebis växer perfekt, hjärtat slår och inga konstigheter.

Dock kan ingen se vad blödningen/blödningarna kommer ifrån. 
    Min fråga är väl mer...
    kan jag försöka släppa de här blödningarna nu? Om bebis växer, hjärtat slår trots detta och jag går in i vecka 9 på måndag, då borde väl inte blödningarna betyda missfall? 

Oroar ihjäl mig som satan eftersom jag inte fått en logisk förklaring till varifrån de kommer...

• Svar på tråden Kan blodet ändå betyda något?
  • Cyanea

Jag hade nog försökt släppa det :) Sen förstår jag att det är mycket lättare sagt än gjort, men det vore det bästa. 

Än så länge verkar det ju se toppen ut. Ett tickande hjärta minskar risken för missfall något enormt, så bara det är ju en fantastisk prognos. Man kan självklart aldrig veta hur det kommer gå, men å andra sidan finns det de som inte har minsta lilla uns blod under graviditeten som får MA eller MF ändå. Nej, har det sett bra ut hade jag antagit att blödningarna beror på något annat. 

Under en graviditet finns det hur många förklaringar som helst till att det blir lite blod. Det vanligaste är att man lättare blöder överhuvudtaget i kroppen, så sköra kärl brister lätt. I slidan/livmodertappen finns massor med sådana, så det kan bero på det exempelvis :) 

Sen vill jag tillägga att det inte gör dig något gott att oroa dig. Det bara äter på dig. Det finns ändå inget man kan göra, så det bästa för dig själv är att försöka släppa oron så gott det går och sköta om dig själv. Skulle något gå fel mot all förmodan behöver du all kraft du kan få. 

Just nu är allt bra. Just nu går graviditeten strålande. Lycka till :) 

• RosaPudel

Jag blödde nån-några ggr i månaden under min graviditet. Det var aldrig någon fara. Blodet kom från slemhinnorna i slidgången och inte från livmodern.

• annielolisa

Tack för svar! Ja jag kan väl inte göra annat egentligen. Min läkare sa idag att så som läget såg ut är chansen 95% att det går vägen. Försöker ha det i bakhuvudet.

• Upptaget

Låter som början på min graviditet.
    Trots 3 vul hade jag svårt att slappna av. Hade små blödningar från och till. Men efter v 12 var det som om allt "stabiliserades". Inte mer blödningar. Är nog som mest känslig de första veckorna.

• Josefin.elisabet

Blödde flera gånger från v. 7 till v. 16-17 , de hittade inte nån orsak .. Är i v. 30 nu :) Så det är säkert ingen fara , tror det är ganska vanligt att man får blödningar när man är gravid.

• annielolisa

Tack för att ni tar er tid att svara!  Hjärta

• annielolisa

Kan uppdatera igen, VUL igår och allt såg fint ut, bebis växer som den ska och hjärtat pickar fint :)

• Cyanea

Härligt, hoppas att det fortsätter gå bra :) Lycka till! 

Svar på tråden Kan blodet ändå betyda något?