• svamparna

Panik!! förstört svärmors nya fåtölj

Okej, nu är det kritiskt läge här.

Mina svärföräldrar är bortresta och jag och min sambo bor i deras hus medan. I förrgår fick jag för mig att göra en fotbehandling med hjälp av denna produkt:

www.lyko.se/dermatrisse/dermatrisse-exfoliating-socks

Jag var dum och la upp fötterna på deras nya fotpall som tillhör deras nya fåtölj. Jag jade givetvis en handduk emellan men lyckades ändå få fläckar på denna mörkgråa otvättbara klädsel:

m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/70300420/

Vill ej säga något till min sambo då jag har en tendens att lyckas ha sån här otur/ är klantig.

Är det någon som har något bra tips? Är i stor nöd!!!

• Svar på tråden Panik!! förstört svärmors nya fåtölj
  • PellNiss

Galltvål funkar på allt. Finns både som flytande och hård tvål. Spelar inte så stor roll vilken. Men löddra upp och badda in fläckarna. Vänta några minuter och blöta lite av en handduk och badda med vatten. Gnugga inte! Lycka till

• Söderpappan

Berätta för svärmor vad som hänt och erbjud att ersätta fotpallen. Det kommer kännas bäst.

I bästa fall så (om fläckarna inte är så stora/synliga) tycker hon det var bra att du sa till och tycker inte det gör något.

I värsta fall så tycker hon att du är klantig men uppskattar att du sa till och så får du köpa en ny pall (gick inte se vilken det var med länken men max 1500 ) Och du får en egen fotpall som du kan använda nästa gång du ska göra fotbehandling.

• Tazzme

Fotpallen var ju "bara" 800 kronor. Såg inte om man kunde köpa "ombytesklädsel" till den, men det är ju möjligt.
    Om jag var du, så hade jag försökt tvätta bort fläcken, och oberoende om du får bort den eller inte så hade jag berättat åt svärmor. Om fläcken inte går bort, så hade jag erbjudit mig att köpa en ny pall.

Vet ju inte hur din ekonomiska situation ser ut (800 kr kan vara mycket pengar), men det borde väl ändå vara överkomligt att köpa en ny pall? Då får ju du säkert också ta den gamla, fläckiga pallen, och kan sälja den på blocket eller nåt Skrattande

• Fia 28

Har du en ångtvätt kan du testa med den. Bonusen fick nyligen för sej att tömma en hel burk med fotsalva på en dyr fåtölj, och det fick vi bort med flera omgångar med ångtvätten. 

Svar på tråden Panik!! förstört svärmors nya fåtölj