• The one in Blue

ettåring ständigt missnöjd

Vår ettåring hade kolik första 3 månaderna, men sen har hon varit världens trevligaste och mest okomplicerade bebis. Men nu sedan några veckor har hon varit som förbytt. Hon gnäller och skriker och är ALDRIG nöjd. Vi har provat att ge henne mer stimulans, mindre stimulans osv men det verkar inte vara det. Får hon sitta själv och leka är hon missnöjd men hon vill typ inte leka med oss heller. Så här är hon hela dagarna. Hon är extremt svårflörtad och skrattar nästan inte åt någonting. Hon sover och äter bra så hon är inte trött eller hungrig.

Är det någon form av utvecklingssprång vid den här åldern? Eller borde vi typ gå till vårdcentralen med henne?

Tag er i akt, ty här kommer PK-maffian
  • Svar på tråden ettåring ständigt missnöjd
  • Bertram

Ettåringar kan vara helt hemska (men som med allt annat går det över tillfälligt innan nästa fas) Mina har börjat få kindtänder runt den åldern vilket har gjort dom väldigt ilskna och frustrerade

• The one in Blue
    Bertram skrev 2016-01-09 15:48:29 följande:

Ettåringar kan vara helt hemska (men som med allt annat går det över tillfälligt innan nästa fas) Mina har börjat få kindtänder runt den åldern vilket har gjort dom väldigt ilskna och frustrerade

Jag tänkte också att det var tänder först men det har ju hållit i sig i flera veckor. Kan det vara så? Kan du beskriva hur dina var i den åldern?
  • MeEmmA

Min ettåring har också kommit in i någon period som jag knappt känner igenom honom i. Har hela tiden varit väldigt enkel, charmig och glad är han fortfarande, men gud vilken vilja och humör han har fått och har verkligen upptäckt sina röstresurser. Testar gränser, vad han får och inte får göra hela tiden och utforskar allt.
    Du behöver inte oroa dig, alla barn kommer in i olika faser men hanterar dem på olika sätt. Det viktigaste är bara att du är trygg och har ett klart och tydligt sätt med fasta rutiner så att ditt barn förstår vad som gäller och får chansen till att lära sig.

• Bertram

Tja, enda gången det var tyst var när vi var utomhus i vagnen med napp eller i parken, de skrek mest hela tiden, lyfte man upp dom skulle dom ner igen och vice versa. Kindtänder brukar ta rätt lång tid innan de är uppe, så fort det har spruckit igenom bruka de lugna sig igen

• Lyn1

Kanske tänder som spökar, eller växtvärk. Förstå vad ont det måste göra i den lilla kroppen när dom växer så fort. Min dotter är 13 månader och vi har haft en period där hon varit så gnällig, men nu har det vänt. Det kommer nog bli bättre!

Svar på tråden ettåring ständigt missnöjd