• Camilla04

illamående helt plötsligt :-/

Hej,
    Har mått någorlunda toppen ända tills nu när jag gick in i vecka 20..nu sköljer illamåendet över mig varenda dag.. Inget specifikt jag stoppar i mig eller så utan det kommer bara sådär.. Har som ont i mellangärdet när jag pressar där..
    Någon annan som varit med om att illamåendet först kommer senare? Något man kan göra för att lindra det? 
    Tacksam för alla svar :)

• Svar på tråden illamående helt plötsligt :-/
  • Una Flux

För säkerhets skull bör du kontakta din MVC. Dina besvär kan vara symtom på Preeklampsi, dvs Havandeskapsförgiftning. Det behöver verkligen inte vara så, men det du beskriver är även symtom på det. Vid Havandeskapsförgiftning kan man även ha svullna händer o fötter, huvudvärk och synförändringar. Gå till MVC så kollar de ditt blodtryck och urin. Dina besvär kan bero på helt andra saker, men du bör undersökas.

• Camilla04

Tack för ditt svar :)
    Ja man får ju verkligen hoppas att det inte är så :-/ men helt klart värt att kolla upp..
    Måste ju vänta till på måndag innan jag når min BM..blir en lång väntan
    Har du nån aning om fostret kan vara "vildare" i magen om något nu är på tok?
    Har känt tydliga och många kickar i 2 dagar nu och idag mindre.. Kanske bara överreagerar nu men man blir ju orolig :-/

• annieh897

Jag har en vän som berättade att med sitt ena barn mådde hon inte illa, tills hon kom i vecka 20 då hon började må illa och spy hejvilt i drygt en vecka. Sen försvann det igen.

Ring 1177 om du är orolig!

• Una Flux
    Camilla04 skrev 2016-01-09 22:02:18 följande:

Tack för ditt svar :)
    Ja man får ju verkligen hoppas att det inte är så :-/ men helt klart värt att kolla upp..
    Måste ju vänta till på måndag innan jag når min BM..blir en lång väntan
    Har du nån aning om fostret kan vara "vildare" i magen om något nu är på tok?
    Har känt tydliga och många kickar i 2 dagar nu och idag mindre.. Kanske bara överreagerar nu men man blir ju orolig :-/

Nej. Det jag inte. Tyvärr. Men om barnet sparkar mot magsäcken, kan jag tänka mig att man mår illa.
Svar på tråden illamående helt plötsligt :-/