Att bli sjuksköterska, rekomenderar du?
Jag har ingen aning om jag tänker i rätt banor så skulle uppskatta hjälp.
Jag tycker det är otroligt, otroligt viktigt att kunna välja vart man vill bo och alltid känna tryggheten att det finns ett jobb där. Som jag kan se det är då sjuksköterska och förskollärare trygga kort, och där väljer jag ssk. Men det finns två anledningar som får mig att fundera extra: stressen och människor.
Stressen, i vilken bemärkelse är det stressigt? Stressigt som att man har bråttom i fysisk bemärkelse mellan patienter? Att det är psykiskt stressigt (oj gjorde jag rätt när jag gav han 2 sprutor av det) eller riktigt hur menar man med stress?
Sedan är jag lite av en ensamvarg, jag har aldrig varit intresserade av andra människor. Är detta en nackdel inom mitt yrke? Att jag inte är så intresserad av mina patienter? Eller är det en fördel då man kan vara mer formell och inte drabbas personligen av allt dåligt som händer dem?
Jag bryr mig inte så mycket om just lönen, men visst vill jag ha en dräglig lön på ca 25 000. Bryr mig inte så värst mycket om arbetstider för har inga barn och kommer aldrig ha, så kan sköta mitt liv helt utifrån mig själv.
Tack!